חדשות בארץ

בנט: "העם רוצה ממשלה – נתניהו מעדיף בחירות"

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מעוניין בבחירות נוספות: "לזה אני לא אסכים". הוא הבהיר, כי אם נתניהו ייכשל בהקמת ממשלת ימין, בכוונתו להקים להקמת אחדות: "מבטיח לנסות בכל כוחי"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:15)

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מסר הערב (רביעי) בכנסת הצהרה לתקשורת, בה הגיב על המתקפות של הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו: "בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. לזה אני לא אסכים", אמר.

"מדינת ישראל זקוקה באופן דחוף לממשלה טובה, יציבה ומתפקדת", פתח בנט. "עם כל הכבוד למהלכים הפוליטים שמתרחשים כבר שנתיים כאן בכנסת, יש בחוץ בני אדם. לאזרחי ישראל נמאס מהמריבות, הם פשוט רוצים ממשלה שעובדת בשבילם".

"לפני שבועיים קיבל מר נתניהו מנשיא המדינה את המנדט להקים ממשלה. אמרתי מיד לנתניהו שיש לו את האצבעות של סיעת ימינה כדי להקים ממשלת ימין. לצערי, למרות שעות ארוכות וימים ארוכים של השקעה מצידנו, נוכחתי שבעוד אנחנו מנסים להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף. הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים מדי, הוא לא מוכן להציע שום פשרה לגדעון סער, הוא חותר רק לדבר אחד – עוד בחירות, חמישיות במספר, והפעם בעטיפה של בחירות ישירות. נתניהו בעצם אומר: אם לי לא תהיה ממשלה, לאף אחד לא יהיה ממשלה".

"מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים", תקף בנט. "בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר – לזה אני לא אסכים. ההתקפות של הליכוד היו צפויות, והן לא עושות עליי רושם מיוחד. נדמה לי שגם הציבור הימני מאס בסגנון הזה. אני מחויב לערכים שלי ולאזרחי מדינת ישראל". הוא הבהיר, כי העדיפות הראשונה שלו היא הקמת ממשלת ימין: "נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי".

"אם בליכוד בכל זאת ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית", הצהיר יו"ר ימינה. "התנאי שלי שזו תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר אם זה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי". 

"רק אם שתי האפשרויות הללו, ממשלת ימין או ממשלת אחדות לאומית, לא יתאפשרו – רק אז בלית ברירה ניאלץ ללכת לבחירות חמישיות במתכונת כזו או אחרת. אני מבטיח להמשיך לפעול בכל כוחי על מנת להקים ממשלה, ומוכן לשלם מחירים אישיים כבדים ומתקפות מכל הצדדים, אני שמח לקבל את זה כדי להחזיר את מדינת ישראל ליציבות ולתפקוד", סיכם בנט.

מוקדם יותר היום, הוציא הליכוד הודעה חריפה בה האשים כי בנט מוביל להקמת ממשלת שמאל בראשותו: "מתוך אמביציה בלתי נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט – עם שבעה מנדטים – מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת. הוא עושה זאת בניגוד לרצון הבוחר שנתן 65 מנדטים לממשלת ימין, ובניגוד מוחלט להתחייבויותיו המפורשות שלא ישב תחת לפיד והשמאל, ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם שבעה מנדטים כי זה 'לא דמוקרטי ולא מוסרי'".

בליכוד הוסיפו כי "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שייבחר יוכל להקים ממשלה מיד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה. אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מיד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה