נטורופתיה ורפואה טבעית

כל מה שרציתם לדעת על שמן קוקוס

ממה מופק שמן הקוקוס, למה הוא יעיל ולמה הוא מומלץ כל כך? כל הפרטים החשובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אגוז הקוקוס גדל באזורים הטרופיים, ומפיקים ממנו חומרים עבור שימושים רבים, שמן הקוקוס עשיר מאוד בחומצה לאורית, שהיא חומר נוגד וירוסים וחיידקים. באזורים הטרופיים השתמשו בחלב קוקוס להזנת תינוקות שלא קיבלו חלב אם, כיוון שגם חלב אם מכיל חומצה לאורית, וחלב הקוקוס מהווה לו תחליף ראוי. הוא תורם להתפתחות כללית תקינה ובריאה, בפרט של המוח.

טעמו של שמן הקוקוס נהדר. הוא מטהר את המעי הגס, כיוון שמנקה אותו משאריות ישנות. בשמן זה יש חומר שמעלה את רמת הכולסטרול הטוב (HDL), וכך הוא מפחית את הסכנה להתקפי לב.

שמן קוקוס מחסל את החיפוי של טפילים וקנדידה במעיים, שהם גורמי מחלות. הוא מצוין לטיפול טבעי נגד פטריות השמרים. הוא מוכר מאות שנים אצל אנשי האוקיינוס השקט כמונע זיהומים. בדיקות מדעיות הראו שחומצה לאורית וחומצה קפרית (שתיהן מצויות בשמן קוקוס) קטלניות מאוד לזנים עיקריים של קנדידה אלבקינס. ישנו מחקר שבו נבדקו אנשי האוקיינוס השקט לעומת אנשי ארצות מתפתחות, שהראה שבריאותם של הראשונים טובה הרבה יותר. לא התגלו אצלם סימנים למחלות בכליות או לתת פעילות של בלוטת התריס, שמשפיעה על רמת השומן בגוף, והם גם לא סבלו מרמות גבוהות של כולסטרול בדם. כל הנבדקים היו רזים ובריאים, למרות התזונה עתירת השומנים הרוויים, משום שצרכו שמן קוקוס בכמויות גדולות.

עצירות, טרשת עורקים, מחלות לב, דלקת המעי הגס, טחורים, סרטן המעי וכיבים - כולם מחלות שלא מוכרות להם!

שמן קוקוס עוזר בבניית שרירים חזקים. בנוסף, הוא קל לעיכול - זהו השמן היחיד שלא זקוק לנוזל מרה לצורך עיכולו. שמן זה מסייע לטיפול בתת פעילות של בלוטת התריס, מפני שהוא במהותו שומן רווי שמורכב מחומצות שומן בינוניות בשרשרת – אלה מגבירות את המטבוליזם ומורידות במשקל. שמן קוקוס אף מסוגל להעלות את חום הגוף לסובלים מקור. השמן גם מתאים לבישול, טיגון ואפיה, מפני שהוא לא מתחמצן בזמן חימום.

ניתן להוסיף לתפריט היומי עד 3 כפיות שמן קוקוס מבלי להשמין. קבלו גם תועלת חיצונית - מרחו אותו על העור. כך העור יהיה מוגן יותר מכוויות שמש, מיובש ומחיידקים מזיקים.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:שמן קוקוסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה