חדשות בעולם

ראש סוכנות הגרעין של איראן: "התקלה בנתנז – פעולת טרור"

ראש סוכנות הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, אמר כי התקלה במתקן הגרעין בנתנז הייתה "פעולת טרור", והצהיר כי ארצו שומרת על זכות התגובה

סאלחי (תמונה: שאטרסטוק)סאלחי (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש סוכנות הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, אמר היום (ראשון) כי התקלה ברשת החשמל שהתרחשה הבוקר במתקן הגרעין בנתנז הייתה "פעולת טרור". לדבריו, ארצו שומרת לעצמה את הזכות להגיב נגד העומדים מאחורי הפעולה.

סאלחי הצהיר, כי פעולת החבלה "מוכיחה את כישלונם של מתנגדי ההתקדמות הגרעינית באיראן למנוע את התפתחותה הגדולה של תעשיית הגרעין". הוא הוסיף, כי "הרפובליקה האסלאמית האיראנית מגנה את הצעד הכושל, ומדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתמודד מול טרור גרעיני זה".

גורמי מודיעין במערב העריכו הערב כי התקלה שהשביתה את המתקן בנתנז נגרמה כתוצאה ממתקפת סייבר בה היה מעורב המוסד הישראלי, וכי לאתר נגרם נזק חמור מכפי שדווח בתקשורת האיראנית. מוקדם יותר היום, מסר דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז קמאלבנדי, כי המקור לתקלה אינו ידוע וכי נפתחה חקירה לבירור נסיבותיה. הוא הבהיר, כי לא היו נפגעים וכי אין חשש לדליפת קרינה באירוע.

התקלה במתקן בנתנז אירעה יממה לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני הודיע על התחלת הזרמת גז לכ-200 צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6 ו-IR-5 הנמצאות במקום. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין, המתיר לאיראן לאגור אורניום שהועשר באמצעות צנטריפוגות מדגם IR-1 בלבד. הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות, שנעשתה בהוראתו של רוחאני, מגיעה על רקע חידוש השיחות בווינה בין איראן והמעצמות לפני מספר ימים. השיחות נועדו להחזיר את ארצות הברית ואיראן להסכם הגרעין, שנחתם בקיץ 2015.

בנאום לרגל היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית, ששודר בטלוויזיה הממלכתית של איראן, ציין רוחאני כי ארצו החלה גם בניסויים על צנטריפוגות מתקדמות נוספות מסוג IR-9. הוא טען, כי כל פעולותיה הגרעיניות של איראן נועדו למטרות אזרחיות בלבד ולא למטרות צבאיות.

תגיות:איראןהסכם הגרעיןעלי אכבר סאלחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה