חדשות יהדות

שוב: חיילים מסורתיים שמשרתים בנח"ל, אולצו להתגלח בספירת העומר

חיילים מסורתיים ודתיים שמשרתים בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל - חוייבו לגלח את זקנם במהלך ימי העומר על ידי מפקדיהם, זאת בניגוד לפקודות הפטור הידועות של הצבא

צילום אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash90)צילום אילוסטרציה (Abir Sultan/Flash90)
אא

חיילים מסורתיים ודתיים שמשרתים בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל - חוייבו לגלח את זקנם במהלך ימי העומר על ידי מפקדיהם, זאת בניגוד לפקודות הפטור הידועות של הצבא. 

על פי הטענה, אחד החיילים - בחור מסורתי שמקיים את מצוות העומר, ולא מוריד את זקנו, סיפר כי גם השנה התכוון לשמור על העומר, כהרגלו, אך מפקדיו אסרו עליו לעשות זאת, ואף איימו לנקוט בצעדים מחמירים יותר. 

על פי הדברים שסיפר החייל בשיחה עם 'כיכר השבת', מפקדיו אמרו לו כי כל עוד לא הציג פטור מטעמים דתיים (מה שנקרא 'פטור זקן דתי') - מוכרח להתגלח. 

מחייל אחר עולה כי המפקדים החליטו שלא לתת פטור לזקן, 'ברגע האחרון', ולא באמת נעשו הבירורים המתאימים - למי זה חשוב ולמי לא. "לי זה ממש חשוב. את ספירת העומר אני תמיד שומר, וזה ממש חשוב לי. הם הדחיקו את זה לשניה האחרונה והודיעו בהחלטה מהירה שכולם צריכים להתגלח, לפני שאנשים הספיקו להגיב על זה".

החיילים טוענים את הטענה הקשה כי בגדוד הספציפי הזה ישנה אפליה, בעוד שבפלוגות אחרות הפטור הזה של העומר ניתן לחיילים בקלות וללא שכנועים רבים. 

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה. 

תגיות:דתעומרחייליםגילוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה