חדשות בארץ

"מורי" בן ה-102 שידליק משואה: "הסוד לאריכות ימים הוא קודם כל הקב"ה"

יעיש גיאת, מלמד, סופר סת"ם ורוקח טבעי, נבחר להשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-73. "תבליניו החומריים והאנושיים, החומרים מהם עשויה אהבת אמת, לצד היותו סופר סת"ם בהתנדבות, מבטאים את האחווה הישראלית, על שלל סגולותיה", אמרו השרים הממונים על הטקס

אא

יעיש גיאת בן ה-102 ידליק משואה, שתוקדש לעולי תימן, בטקס המסורתי שיתקיים בערב יום העצמאות בירושלים. גיאת הוא מלמד בחדר המכונה בפי יהודי תימן "מורי" ותלמיד חכם, בעל חנות תבלינים מאשקלון. הוא רוקח תרופות טבעיות על פי שיטת הרמב"ם ובזכות ידע שצבר והועבר אליו מדור לדור. בשיחה עם YNET, גיאת אמר כי קיבל את ההודעה "בהפתעה גדולה", והוסיף: "אנשים אומרים שזה כבוד גדול. אני לא יודע. כשאשיא את המשואה אאחל לעם שלנו שיאהב אחד את השני, שאנשים יכבדו אחד את השני לטובת ארץ ישראל".

לגיאת ידע רחב בצמחי מרפא והינו מדריך בהתנדבות אנשים שמגיעים אליו לייעוץ וברכה. הוא גם סופר סת"ם שכותב ספרי תורה בהתנדבות. את הספרים שכתב הוא תרם לבתי כנסת ברחבי הארץ. במהלך משבר הקורונה, הוא המשיך בפעילותו וסייע לאנשים שהיו זקוקים לעצתו, תוך שהוא מקפיד על שמירת המסורת התימנית.

כשנשאל מהו הסוד לאריכות ימים, גיאת השיב: "קודם כל זה מהקדוש ברוך הוא. צריך להירגע ולחלק את היום ל-3 חלקים - 8 שעות לישון, 8 שעות לעבוד ו-8 שעות לאכול ולשתות. לא צריך לדאוג משום דבר. אני בחופש כל הזמן".

מירי רגב וחילי טרופר, השרים הממונים על טקס יום העצמאות, ציינו כי "גיאת, נציג הדור הוותיק, יליד תימן, מסמל את העלייה החלוצית, המשפיעה והמרעיפה כל טוב של יהדות תימן לישראל. הוא נציגם של דור הסבים והסבתות, שמסמל את משואת הנצח של הנתינה של דור המייסדים שעלה לישראל, בנה ונבנה בה. תבליניו החומריים והאנושיים, החומרים מהם עשויה אהבת אמת, לצד היותו סופר סת"ם בהתנדבות מבטאים את האחווה הישראלית, על שלל סגולותיה".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, התרגש לשמוע על הבחירה ביעיש גיאת, מראשוני התושבים באשקלון, ואמר כי הוא "מסמל את הדור הוותיק של העיר, את בוניה ומייסדיה המהווים חלק בלתי נפרד מהנוף התרבותי, הערכי והשורשי באשקלון. כמו רבים מתושבי העיר ומחוצה לה, זכיתי להכיר מקרוב את אופיו המיוחד, חוכמתו, צניעותו, נדיבותו ויושרו שהם דוגמא ומופת לכל אחת ואחד מאיתנו. זהו כבוד גדול עבור העיר אשקלון בפרט ועבור מדינת ישראל בכלל. יעיש היקר, מאחל לך המשך חיים טובים וארוכים, לתפארת מדינת ישראל״, אמר ראש העיר.

תגיות:משואהאריכות ימיםיהודי תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה