חדשות בארץ

איתות מסעודיה: נרמול יחסים עם ישראל – רק לאחר הקמת מדינה פלסטינית

במאמר שפרסם בעיתון הפלסטיני "אל-קודס", טען ד"ר נוואף עובייד, לשעבר יועץ לממשלה הסעודית, כי הממלכה לא תנרמל את יחסיה עם ישראל לפני שתוקם מדינה פלסטינית בעלת ריבונות מלאה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, פרסם הבוקר (שני) מאמר של ד"ר נוואף עובייד, לשעבר יועץ לממשלת סעודיה ויועץ לשגריריה בארצות הברית ובבריטניה. במאמרו טען עובייד, כי סעודיה לא תנרמל את יחסיה עם ישראל לפני התקדמות ממשית בתהליך השלום שתוביל להקמת מדינה פלסטינית.

לדברי עובייד, "באופן תיאורטי, יש מי שסבורים שיורש העצר הסעודי שואף לנרמול היחסים עם ישראל. אלא שהוא מבין היטב את הסכנות הכרוכות במדיניות שכזו, הכוללת הכרה פומבית במדינת ישראל בתנאים הנוכחיים. הוא מבין שלדבר הזה, אם יקרה, יהיו השלכות לא רק על סעודיה, אלא גם על העולם הערבי והמוסלמי כולו".

עובייד הוסיף, כי "הרוב הגדול בסעודיה ומחוצה לה דבק בהכרזה ההיסטורית של המלך פייסל בן עבד אל-עזיז, שהצהיר כי הממלכה הערבית הסעודית תהיה המדינה המוסלמית האחרונה שתכיר בישראל. אי אפשר להתעלם מההתחייבות הזו".

הבכיר הסעודי לשעבר ציין כי "גם אם לא עוסקים בכך לעיתים קרובות, צריך לקחת בחשבון שקיצוניים מוסלמים בעלי רקע אלים לא יאהבו את ההחלטה לנרמל את היחסים. צעד זה יכעיס אותם, והם יראו בו משום זניחה של הערכים האסלאמיים. לכן ההנהגה הסעודית הולכת להיות זהירה מאוד בהחלטתה בנוגע למדיניות שעלולה ליצור פער בינה ובין העם".

עובייד הודה אומנם כי "אין להתעלם מכך שהדלת לנורמליזציה נפתחה לרווחה", אולם הדגיש: "עלינו לזכור שההכרה הסעודית, אם תקרה, מותנית בכך שהפלסטינים יקבלו מדינה בעלת ריבונות מלאה. יש עדיין עבודה רבה לעשות עד שהממשל הסעודי יזכה באמון הציבור בסוגיה הזו – וזה דבר כמעט בלתי אפשרי במציאות הנוכחית, במדינה שמרנית כמו סעודיה".

תגיות:סעודיהמדינה פלסטיניתנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה