מעניין

מרגש: מה עשה התלמיד עבור מורה בן 77 - שפרש מהמקצוע, בגלל נגיף הקורונה?

יש מי שמצוקות של אנשים יקרים נוגעות בו עד כדי כך, שהוא מחליט לקום ולעשות מעשה. זה מה שעשה תלמיד לשעבר עבור המורה שלו, שפרש מהמקצוע ונקלע לחובות גדולים, בגלל הקורונה

אא

השנה האחרונה הייתה קשה מאוד עבור אנשים רבים - אך אחת הקבוצות שנאלצו להסתגל במהירות למצב החדש, הם המורים. 

כשבתי הספר עברו ללימוד מרחוק (זום), הם נאלצו להתאים את עצמם ולשנות את דרך ההוראה שלהם. "בפועל זה אומר שמורים רבים, כמו המורה שלנו, הרגישו שמערכת החינוך כבר לא צריכה אותם", אומר תלמיד בשם סטיבן נואה, שלאחרונה עלה שמו לכותרות בשל מעשה מאוד יפה שעשה עם המורה שלו בן ה-77.

"המורה שלי, חוסה וילארואל, הרגיש שהתפקיד שלו כמורה מיושן, וכי אין לו מה לעשות עם הטכנולוגיה המתקדמת. הוא לא יתחיל ללמוד איך מתפעלים מחשב וטלפון, והוא הרגיש שזה הזמן להתפטר", מספר סטיבן. 

אלא שדווקא אחרי התפטרותו, התחילו הצרות. "האמנתי שזה הזמן הנכון, כי ראיתי שמצב בית הספר משתנה לחלוטין ואין לי עוד מה לתרום בתפקיד שלי", אומר חוסה. "הצלחתי לארגן את כל הניירת שלי באופן שאקבל פנסיה, וקיבתי את הצ'ק שלי - אבל עד שקיבלתי אותו, צברתי הרבה חובות. 

המצב הכלכלי שלו היה כל כך בכי רע, עד שלא היה לו מנוס אלא לעבור לגור במכוניתו. "בשלב מסוים, כל התלמידים בבית הספר שמעו על המצב שלו, וגם אלו שכבר לא למדו בבית הספר, ידעו שחוסה 'איבד את זה'. מאוד כאב לי שהוא הגיע למצב הזה, ורציתי לעשות משהו כדי לעזור. 

"זה שבר אותי מה שהמגיפה הזו עשתה לאנשים שאני מכיר. יש הרבה מורים שאני מכיר, שנשארו ללא עבודה וזה עצוב לראות את אחד המורים הכי אהובים עליי, עובר דבר כזה", אמר סטיבן בן ה-21.

הוא חשב כיצד יוכל לעזור, והקים דף גיוס כספים עבור המורה שלו, ולצדו סרטון עם הסיפור של המורה, שעד מהרה הפך לויראלי. "אני לא חושב שצריכים לשכוח את המורים שעשו כל כך הרבה בשבילנו, ודאגו לתת לנו ידע שיעזור לנו בחיים", אמר בסרטון. 

השבוע נפגשו השניים, וסטיבן הגיש למורה האהוב צ'ק בסך 27,000 דולר - מכספי התרומות שאסף עבורו. 

"המחשבה הראשונית שלי הייתה 'האם אני חולם?!'", אמר חוסה כשדמעות התרגשות מציפות את עיניו. 

תגיות:מורהמעשה טובתלמיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה