חדשות בארץ

הראשל"צ ליועמ"ש: להקפיא את בג"ץ החמץ

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפעול להקפאת פסק הדין של בג"ץ המאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח

הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: David Cohen/Flash90)הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, שיגר היום (רביעי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יפעל לדחיית מועד כניסתו לתוקף של פסק הדין שהוציא בג"ץ, לפיו על בתי החולים לאפשר הכנסת חמץ לשטחם במהלך חג הפסח. הראשון לציון ביקש להאריך את פרק הזמן של עשרה חודשים שנתן בית המשפט לבתי החולים, למשרד הבריאות ולרבנות הראשית להתכונן ליישום פסק הדין, כך שהוא לא יחול על חג הפסח הקרוב.

במכתבו למנדלבליט כתב הרב הראשי: "למותר לציין את משבר הקורונה שפקד את המדינה, שלא אפשר לגורמים הנוגעים בדבר להקדיש מזמנם כראוי לתת מענה למציאות שנוצרה בעקבות פסק הדין, ובייחוד שמענה שכזה טעון את שיתוף משרד הבריאות שנציגיו נאלצו להקדיש את מירב זמנם להתמודדות עם משבר הקורונה, במסירות ובאחריות".

הראשון לציון ציין, כי "בעקבות פסק הדין הונחו על שולחנה של הכנסת הצעות חוק פרטיות מטעם חברי כנסת שנועדו להתמודד עם קביעות פסק הדין וליתן מענה לסוגיה זו. דא עקא, שבעקבות הבחירות הצפויות לכנסת ה-24 ומשבר הקורונה שפקד אותנו נבצר מהגורמים הנוגעים בדבר לקדם מהלך חקיקתי בנדון".

פסק הדין הראשוני של בג"ץ בסוגיה ניתן בסוף אפריל 2020, בעקבות עתירות שהוגשו על ידי הפורום החילוני, יחד עם פרופ' יורם לס וחברי כנסת ממרצ, ועל ידי ארגון עדאלה. בית המשפט קבע, כי לבתי החולים בארץ אין סמכות לאסור על המבקרים בהם להכניס חמץ לשטחם במהלך חג הפסח. עוד נקבע, כי למאבטחים בבתי החולים אסור לחפש מזון בכליהם של באי בית החולים, או לפנות אליהם בכל הערה, הנחיה או הסבת תשומת לב בנוגע להכנסת מזון במהלך החג. לפני חודשיים דחה בית המשפט את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף בפסק הדין.

לדברי הגר"י יוסף, "בעקבות הבקשה לדיון נוסף, קיווינו שפסק הדין שיש לו השלכות בעייתיות מאוד על שומרי הכשרות מקרב באי בתי החולים ופגיעה בחולים שיימנעו מלהתאשפז בחג הפסח שמא יוכשלו באיסור חמץ, ישונה, אך כאמור תקוותנו נכזבה".

"נודה מאוד לאישור הגשת בקשה דחופה מתאימה לבית המשפט לדחיית מועד כניסתו לתוקף של פסק הדין ולהארכת ההשעיה בת עשרה חודשים שנקבעה בפסק הדין, באופן שיאפשר להתמודד עם המציאות החדשה שנוצרה בעקבותיו, לרבות על דרך חקיקה בנושא, וימנע פגיעה בציבור המבקש לשמור פסח כהלכתו", חתם הרב הראשי לישראל את מכתבו.

תגיות:חמץ בפסחהרב יצחק יוסףבג"ץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה