חדשות בריאות

"נשים נבהלו מהמקרה של אוסנת בן שטרית, וזה עשה את שלו"

על פי הדיווח ב-ynet, בימים האחרונים נרשמה עלייה של מאות אחוזים במספר הנשים בהיריון שהתחסנו. בקופות החולים מעריכים, כי המקרה הטרגי של אוסנת בן שטרית, שזכה להד תקשורתי נרחב, הביא לשינוי במגמה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

המקרה הטרגי של אוסנת בן שטרית, שנפטרה מקורונה בשבוע ה-30 להריונה, הביא לזינוק במספר הנשים בהיריון שמגיעות להתחסן. כך דווח הבוקר (חמישי) ב-ynet.

על פי הדיווח, מנתוני קופות החולים עולה כי בימים ראשון-שלישי נרשמה עלייה חדה של בין פי שניים לשלושה במספר הנשים בהיריון שהתחסנו, בהשוואה לשלושת הימים המקבילים בשבוע שעבר. בקופות מעריכים, כי סיפורה הכואב והמטלטל של משפחת בן שטרית, שזכה להד תקשורתי נרחב, הביא לשינוי במגמה.

"אני מאמינה שהמקרה הזה נתן את אותותיו, לצד המקרה של העובר הראשון שאובחן עם קורונה", אמרה מלי קושא, האחות הראשית של מאוחדת. "אני מניחה שהנשים נבהלו מהמקרים הללו, וזה עשה את שלו".

קושא ציינה, עם זאת, כי שיעור ההתחסנות בקרב נשים בהיריון עדיין נמוך באופן יחסי, וקראה לשפר את ההסברה בנושא: "נשים בהיריון צריכות לקבל מידע אמין וכתובת, וכשיש כזו – זה גורם להיענות הרבה יותר טובה".

משרד הבריאות הבהיר בתחילת החודש, כי "בכל שלבי ההיריון אין מניעה להתחסן". במסמך שפרסם בנושא, צוין כי "עמדה זו תואמת את גישת ארגון הבריאות העולמי ואת עמדת המרכז לבקרת מחלות. היא מתבססת על כך שאין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון, ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת". במשרד הדגישו את חשיבות ההתחסנות עבור נשים בהיריון, שכן "היריון מהווה גורם סיכון לתחלואה קשה יותר בקורונה, ורוב התחלואה האימהית הקשה כתוצאה מקורונה מתרחשת בשליש השלישי של ההיריון".

בן שטרית, שלא הספיקה להתחסן נגד הנגיף, אושפזה ביום שלישי שעבר במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שסבלה ממצוקה נשימתית. בלילה שבין שבת לראשון חלה הידרדרות במצבה. צוות רפואי נרחב ביצע בה פעולות החייאה ממושכות, וכן ניתוח חירום קיסרי במטרה להציל את העובר, אולם נכשל במאמציו ונאלץ לקבוע את מותם של השניים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי בבתי החולים מאושפזות 48 נשים הרות או יולדות שחלו בקורונה. שש מהחולות נמצאות במצב קריטי, שתיים מהן מחוברות למכשיר אקמו, ומצבן של שש נוספות מוגדר קשה.

תגיות:נגיף הקורונהאוסנת בן שטריתהיריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה