חדשות בריאות

משרד הבריאות: אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון

לאחר שבשבוע שעבר המליץ משרד הבריאות לנשים בהיריון שאינן בקבוצות סיכון להתחסן רק מתחילת השליש השני, הצטרפו במשרד לעמדת ארגון הבריאות העולמי והבהירו כי אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות פרסם הערב (שני) הבהרה בנוגע להתחסנות נשים בהיריון נגד נגיף הקורונה. לאחר שבשבוע שעבר המליצו במשרד לנשים הרות שאינן נמצאות בקבוצות סיכון שלא להתחסן בשליש הראשון להיריון, הצטרף המשרד לעמדת ארגון הבריאות העולמי, והבהיר כי "בכל שלבי ההיריון אין מניעה להתחסן".

"עמדה זו תואמת את גישת ארגון הבריאות העולמי ואת עמדת המרכז לבקרת מחלות", צוין במסמך שפורסם מטעם משרד הבריאות. "היא מתבססת על כך שאין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון, ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת".

כותבי המסמך הדגישו כי "היריון מהווה גורם סיכון לתחלואה קשה יותר בקורונה, ורוב התחלואה האימהית הקשה כתוצאה מקורונה מתרחשת בשליש השלישי של ההיריון". לאור זאת, הומלץ לנשים הנמצאות בשליש השני או השלישי להיריון להתחסן נגד הנגיף.

באשר לשליש הראשון להיריון, נכתב במסמך כי הוא "מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים והפלות ספונטניות. כמו כן, זו התקופה שבה מרבית המומים העובריים נוצרים. חשוב לציין כי בכל היריון קיים סיכון בסיסי של 3-5% למומים מולדים בעובר ו-10-15% להפלות מוקדמות".

"נשים שאינן שייכות לקבוצות הסיכון, הנמצאות במהלך השליש הראשון להיריון – על מנת למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, ניתן להתחסן החל מהשליש השני. עם זאת, קיימת אפשרות שבדומה לזיהומים נגיפיים אחרים, נגיף הקורונה עלול לגרום נזק שלייתי גם בתחילת ההיריון, לו ייתכנו השלכות על העובר, מהלך ההיריון והיילוד. האמצעי להפחתת הסיכונים מהמחלה הוא על ידי התחסנות מוקדמת".

כותבי המסמך ציינו, כי אחת מתופעות הלוואי האפשריות של החיסון הינה חום: "יש לטפל בה תרופתית בהתאם לשבוע ההיריון, במיוחד בשליש הראשון של ההיריון".

ההמלצה להתחסן בשתי מנות ניתנה גם לנשים מניקות, וכן לנשים שמתכננות היריון או שנמצאות בטיפולי פריון. אישה שקיבלה מנה ראשונה של החיסון וגילתה כי הרתה – מומלץ להשלים את המנה השנייה לפי לוח הזמנים המקובל.

בסיכום המסמך נכתב כי "בשל חומרת מחלת הקורונה ופגיעתה הקשה, אנו חוזרים וממליצים לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לנשים בגיל הפוריות, לנשים הרות ולנשים מניקות להמשיך ולהקפיד על שמירת כללי הריחוק החברתי ועל עטיית מסכה, ובכך להקטין את סיכון החשיפה והידבקות במחלה".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה