חדשות בריאות

קבינט הקורונה התכנס, עימות בין נתניהו וגנץ

בפתח ישיבת קבינט הקורונה, התעמתו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, על רקע דרישת כחול לבן להאיץ את פתיחת המשק. נתניהו: "אסור שממניעים פוליטיים נידחף לפתיחה מהירה ולא אחראית". גנץ: "אני לא תמיד חושב כמוך, אני עובד עבור אזרחי ישראל"

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

קבינט הקורונה התכנס בצהריים (ראשון) לדון בצעדים הבאים ליציאה מהסגר. בראשית הדיון התגלע עימות חריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. נתניהו אמר, כי התוכנית שיביא עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומומחי משרדו לפתיחה הדרגתית וזהירה של המשק תוביל לכך שישראל תהיה "המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה". בהתייחסו לדרישת כחול לבן להאיץ את מתן ההקלות, אמר ראש הממשלה כי "אסור שמניעים פוליטיים ישפיעו על ההחלטות. מכירים את השיטה הכושלת של אלה שקראו לפתוח. אני מבקש לא בשולחן הזה".

"אנחנו רואים התחלה של ירידה בנתוני התחלואה וזה סימן טוב", הוסיף נתניהו. "עם זאת, עלינו לנהוג בזהירות ולפתוח את המשק בהדרגה. אסור שממניעים פוליטיים נידחף לפתיחה מהירה ולא אחראית של המשק, דבר שיסכן חיים של ישראלים רבים".

שר הביטחון הגיב במתקפה על דבריו של נתניהו: "אני רוצה להזכיר לך, ראש הממשלה, ולכל הנוכחים שהישיבות הקודמות שלנו שעסקו באמת בחיי אדם הוקלטו והודלפו בצורה מופקרת. יש כאן אנשים שבחרו לעשות פוליטיקה זולה ובצורה מביכה. זה הזכיר לי, איך כשהייתי רמטכ"ל בזמן מבצע צוק איתן, הדליפו מצגת ביטחונית מסווגת ורגישה עבור אינטרסים פוליטיים, צרים ומכוערים".

"ראש הממשלה, אני דורש ממך לדאוג שהישיבות לא יודלפו", הוסיף גנץ. "לא אסלח לך על האמירה המבישה, בה ניסית להאשים אותי בסיכון מכוון של חיי אדם, רק כי לא הסכמתי איתך, רק כי דרשתי שנקיים את הישיבה כפי שנקבע בחוק, באופן פריטטי. תתרגל, אני לא תמיד חושב כמוך, אני עובד עבור אזרחי ישראל. אני מציע לכולם לכבות את ההקלטות, ולהתחיל לשבת ולגבש פתרונות אחראיים לפתיחת המשק ותמרוץ החיסונים. המתווה של 'התחסנת-נכנסת' בתו ירוק צריך להתחיל בהקדם, בלי דחיות מיותרות".

מוקדם יותר דווח, כי שר התרבות והספורט, חילי טרופר, סיכם עם שר הבריאות על פתיחת מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות ביום שלישי הבא (23 בפברואר). הפתיחה תתבצע בהתאם למתווה הירוק, בכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. מדובר בפעימה ראשונה של המתווה, כשבהמשך יתרחבו הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר אותרו – באמצעות תהליך ריצוף – 14 מקרים נוספים של נשאי קורונה שנדבקו בווריאנט הדרום-אפריקאי של הנגיף. אחד מהם חלה בעבר בקורונה, ונדבק שוב בווריאנט. מהמשרד נמסר, כי "עד כה רוצפו 44 מאומתים לווריאנט הדרום-אפריקאי. כמו כן, נמצאו 124 מגעים מאומתים שלהם ב-36 שרשראות הדבקה".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה