חדשות בריאות

הבוקר: 480 אלף ילדים חוזרים ללימודים, לאחר 5 שבועות בבית

מערכת החינוך בישראל נפתחת מחדש באופן חלקי בלבד, לאחר 5 שבועות של סגר. עם זאת, מרבית התלמידים נשארים בביתם

  • כ"ט שבט התשפ"א
(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

לאחר חמישה שבועות בבית, הבוקר (חמישי) חוזרים כ-480 אלף ילדי הגנים העירוניים ותלמידי כיתות א'-ד' למקומות לימודיהם. עם זאת, בהתאם להנחיות ועל פי המתווה, רוב התלמידים עדיין לא יחזרו היום ללימודים.

רוב הערים בישראל עדיין כתומות או אדומות, ובהם לא ישובו היום התלמידים לכיתות, אלא ימשיכו את הלמידה מרחוק, או לחילופין יחולקו לקפסולות וילמדו בשטח הפתוח. כיוון שמזג האוויר בשבוע שעבר צפוי להיות קר וגשום, נראה כי מתווה זה הוא זמני בלבד.

בערים ירוקות וצהובות בגני הילדים יתקיימו לאורך כל ימות השבוע ובכיתות א’-ב’ ילמדו רק חמישה ימים במשך חמש שעות. בכיתות ג’-ד’ ילמדו בקבוצות של עד 20.

לתלמידים בערים אדומות, אושר לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של עד תשעה תלמידים ומורה עבור כל הגילאים. באופן זה ילמדו גם תלמידי הכיתות הגבוהות בערים ירוקות וצהובות. מתווה זה אושר לאחר דיונים ארוכים בממשלה. היתה זו דרישתו של שר הפנים אריה דרעי, לפתוח את מערכת החינוך גם לכתומים ואדומים, לפי מתווה מחמיר יותר משאר חלקי הארץ, כאשר הלימודים יתחלקו לקפסולות של עד עשרים אנשים. כלומר, 9 תלמידים ואיש חינוך יוכלו לשהות יחדיו באותה קפסולה.

על פי מתווה היציאה מהסגר, השלב הבא של החזרה ללימודים בערים צהובות וירוקות יהיה במידה ב-23 בפברואר, בי"ב באדר, במידה והתחלואה לא תעלה באופן משמעותי. אז יחזרו ללימודים תלמידי כיתות ה’-ו’ ו-י”א-י”ב בערים ירוקות וצהובות ובערים כתומות עם יותר מ-%70 מחוסנים.

נחשפתם לכל מיני שמועות וחוששים להתחסן נגד קורונה? הסרטון הזה בשבילכם: 

(קרדיט אודיו: כאן ב'. קרדיט תמונה: שאטרסטוק)

תגיות:לימודיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה