חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד המחבל, שרצח את אסתר הורגן הי"ד ביער ריחן שבשומרון: "מחזותה החיצונית הבין הנאשם כי היא יהודייה, אז גמלה בלבו ההחלטה להוציא לפועל את הפיגוע אשר תכנן לבצע מזה זמן מה"

זירת הפיגוע (צילום: Meir Vaknin/Flash90)זירת הפיגוע (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
אא

התביעה הצבאית הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד המחבל מוחמד כבהא, שרצח את אסתר הורגן הי"ד בשמורת יער ריחן שבצפון השומרון.

הורגן, תושבת טל מנשה, בת 52 ואם לשישה ילדים, יצאה ב-20 בדצמבר 2020 לריצה ביער ריחן. בשעות הערב, לאחר שלא חזרה, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. כוחות צבא ומשטרה, מתנדבים מהיישובים הסמוכים ואנשי יחידת חילוץ שומרון פתחו בסריקות אחריה. לאחר שעות של חיפושים, היא אותרה ללא רוח חיים.

המחבל, בן 40 תושב הכפר טורה אל-ע'רביה הסמוך לג'נין, ריצה בעבר מספר עונשי מאסר בגין פעילות טרור. הוא נעצר מספר ימים לאחר הפיגוע, ויחד עימו נעצרו ארבעה פלסטינים נוספים החשודים שסייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון.

מעצר המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

מכתב האישום, שהוגש לבית המשפט הצבאי שומרון, עולה כי כחודש וחצי לפני הרצח החליט המחבל להוציא לפועל פיגוע, לאחר שחברו מת בכלא בישראל: "לשם כך בחן הנאשם מספר מתווים אפשריים לביצוע הפיגוע. תחילה שקל לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון. בשל מחירו הגבוה של כלי הנשק, הוא נטש את הרעיון. לאחר מכן, וכחודש טרם מעצרו, הגיע הנאשם לשמורת יער ריחן, ראה שם ישראלים-יהודים והחליט כי המקום מתאים לביצוע פיגוע דקירה כנגד ישראלים השוהים במקום".

ב-20 בדצמבר יצא המחבל מביתו, ועבר דרך פרצה בגדר הביטחון בסמוך למקום מגוריו על מנת להבריח סיגריות: "כעבור כשעתיים, בעת שליקט פטריות ביער ריחן בחלק הסמוך להתיישבות טל מנשה, יצא הנאשם מבין העצים והבחין באסתר הורגן ז"ל צועדת בשביל. מחזותה החיצונית הבין הנאשם כי היא יהודייה. המנוחה הבחינה בנאשם, מבטיהם של השניים הצטלבו, והיא החלה לרוץ בבהלה לכיוון ההתיישבות. אז גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה בכוונה של המנוחה ממניע לאומני, ולהוציא לפועל את הפיגוע אשר תכנן לבצע מזה זמן מה". בימים שלאחר הפיגוע נעזר המחבל במכרים בכפר דיר אל-ע'וסון, שסייעו לו להסתתר.

כזכור, בג"ץ דחה אתמול את העתירה שהגישה משפחתו של המחבל נגד הריסת ביתו. השופטים יצחק עמית ודפנה ברק ארז אישרו להרוס את הקומות השנייה והשלישית במבנה, בהן התגורר המחבל יחד עם בני משפחתו. הקומה הראשונה, בה מתגוררים הוריו, לא תיהרס. השופטת ענת ברון סברה בדעת מיעוט, כי יש להרוס רק את הקומה השלישית, בה התגורר המחבל, ולהימנע מהריסת הקומה השנייה המשמשת כבית המגורים של בני משפחתו.

תגיות:כתב אישוםפיגוע טרוראסתר הורגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה