חדשות בארץ

הותר לפרסום: נעצר פלסטיני החשוד במעורבות ברצח אסתר הורגן הי"ד

מהשב"כ נמסר, כי החשוד מתגורר באזור ג'נין. מספר פלסטינים נוספים נעצרו בחשד לסיוע בביצוע הרצח. נשיא המדינה ראובן ריבלין ערך ביקור תנחומים בבית משפחת הורגן: "אתם ושכמותכם הציונים שמגשימים היום עבור כולנו"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 20:05)

(וידאו: דובר צה"ל)

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של השב"כ, הימ"מ וצה"ל, נעצר היום (חמישי) חשוד במעורבות ברצח של אסתר הורגן הי"ד ביער ריחן שבצפון השומרון. כך הותר לפרסום. מהשב"כ נמסר, כי החשוד הינו פלסטיני מאזור ג'נין, והוא הועבר לחקירה. מספר פלסטינים נוספים נעצרו בחשד לסיוע בביצוע הרצח.

מפקד החטיבה המרחבית "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי, אמר: "במהלך מבצע חטיבתי שנמשך ביומיים האחרונים בשיתוף השב"כ וכוחות מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, עצרנו מספר חשודים כסייענים ממעגלים הקרובים בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז"ל. כוחות החטיבה וצה"ל ימשיכו לפעול לסגירת המעגל סביב כלל המעורבים ויפעלו להריסת ביתו של המחבל".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "‏כפי שאנו עושים תמיד, הפעלנו את כל האמצעים של מערכת הביטחון ועצרנו במהירות את החשוד ברצח המזעזע של אסתר הורגן ז"ל. צה"ל וכל כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל, ויגדעו כל הרמת ראש של טרור בכל זמן ובכל מקום".

מוקדם יותר היום, הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין לנחם את משפחת הורגן בביתה ביישוב טל מנשה. בני המשפחה הדגישו בפני הנשיא, כי הם אינם מעוניינים בנקמה וכי נחמתם תהיה באישור בנייה נוספת ביישוב עד כדי הכפלתו.

בנימין, בעלה של הורגן, אמר לנשיא: "אנחנו יכולים להוסיף אור, ואני שומע שיש תוכניות להכפלת היישוב. הנחמה שלנו תהיה בבנייה ובהכפלת הישוב". 

ריבלין אמר לבני המשפחה: "את המקום הנפלא הזה בניתם כדי להקים, כדי לאהוב ומתוך הרצון להיות חלק מהארץ הזאת ולא כדי להתנכל לאחרים". הוא הוסיף, כי בימים האחרונים קרא על אסתר והתרשם עמוקות עד כמה הרוח החיובית ליוותה אותה בחייה: "אתם ושכמותכם הציונים שמגשימים היום עבור כולנו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שליווה את ריבלין בביקור התנחומים, אמר: "מדינת ישראל צריכה להצטרף כולה למשפחה האמיצה הזו, שאומרת שכל מה שהיא רוצה זה להגביר את האור, להוסיף בנייה בארץ ישראל. מכאן, מבית משפחת הורגן ששכלה את היקר לה מכל ברצח מזעזע שאין שני לו, אני קורא לכל מנהיגי המדינה לתמוך בהרחבת היישוב טל מנשה, לתמוך בבנייה בכל יהודה ושומרון. זו צריכה להיות התשובה שלנו למעשים הברבריים שבוצעו השבוע. צה"ל וכוחות הביטחון צריכים לתפוס את המחבל ולשמור על ביטחון התושבים, והפוליטיקאים צריכים לסייע לנו להגדיל את היישוב והבנייה, זו תהיה הנחמה של המשפחה ושל עם ישראל כולו".

הורגן הי"ד, בת 52 ואם לשישה ילדים, יצאה ביום ראשון בצהריים לריצה בשמורת יער ריחן הסמוכה ליישובה. בשעות הערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. היא אותרה כעבור מספר שעות ביער, כשסימני אלימות קשים על גופה.

"אסתר הייתה אמא לתפארת", ספד לה בעלה לאחר קבלת הבשורה המרה. "היא גידלה שישה ילדים נפלאים, הייתה בדרך לגדל את הנכדים ועכשיו לא יהיה להם לא אמא ולא סבתא. היא תחסר לכולנו, למשפחה ובכלל לכל מי שהכיר אותה. קיבלתי כבר הודעות מכל מיני אנשים שאני בכלל לא מכיר, כמה שהיא נגעה וכמה שהיא עשתה. אנחנו רואים את ההצלחה המרובה של המשפחה ושל היישוב, וזה הרבה בזכותה".

"אסתר יצאה, כמו שהיא נהגה, לטייל בטבע שהיא כל כך אהבה פה בסביבות היישוב", אמר הורגן בכאב. "לא מעשים הרפתקניים, שביל הליכה כמו שיש בכל מקום נורמלי בארץ – והיא לא חזרה. זה לא מתאים לה, כל כך מלאת חיים ואור ואהבה לכולם, וכל זה נגדע ברגע".

"אי אפשר לתאר בכלל במילים יצור שיכול לעשות כזה מעשה. אנחנו צריכים להיות פה כולנו – במשפחה, ביישוב, במועצה, כל עם ישראל – לעמוד איתנים, ולתת את התשובה ההולמת, הציונית, למעשים של הרס והרג, על ידי יותר אור, יותר חיים, יותר בנייה, יותר יצירה, עשייה על הקרקע – למעננו, למען ילדינו ולכל עם ישראל".

תגיות:פיגועאסתר הורגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה