סגולות

סגולה ייחודית ונדירה לחג השבועות, חג מתן תורה

הבה לא נחמיץ את קריאת התורה בחג השבועות, ובפרט את קריאת עשרת הדיברות, בו מושפע על העולם שפע של רפואה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג מתן תורה טומן בחובו סגולה נדירה לרפואה שלמה, גם מעל דרך הטבע. 

חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, סיפר כי חמיו, מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל ציין פעם באוזני חולה כי "כמו שבעת מתן תורה כל החולים התרפאו, כך מתחדשת השפעה זו בכל שנה ושנה. אפשר לבקש מהקב"ה רפואה שלמה על כל סוגי המחלות, גם לכאלה שבדרך הטבע נראה שאין להן רפואה". שאל החולה: "מתי ניתן לזכות לזה?", והשיב לו הרב אלישיב: "בעת שקוראים את עשרת הדיברות".

אחת המצוות הבסיסיות ביהדות היא מצוות לימוד תורה. מצווה זו כוללת 3 חלקים: *עצם העיסוק בתורה הוא מצווה. * ידיעת התורה היא מצווה. * לימוד התורה באופן שמאפשר קיום ההלכה, על כך נאמר: "גדול תלמוד שנביא לידי מעשה".

ישנם כמה פסוקים בתורה המורים על חיוב תלמוד תורה: "וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ". (דברים י"א, י"ט); "וַיִּקְרָא מֹשֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם שְׁמַע יִשְׂרָאֵל אֶת הַחֻקִּים וְאֶת הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר אָנֹכִי דֹּבֵר בְּאָזְנֵיכֶם הַיּוֹם וּלְמַדְתֶּם אֹתָם וּשְׁמַרְתֶּם לַעֲשֹׂתָם". (דברים ה', א'); "לֹא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה לְמַעַן תִּשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַכָּתוּב בּוֹ כִּי אָז תַּצְלִיחַ אֶת דְּרָכֶךָ וְאָז תַּשְׂכִּיל". (יהושע א', ח')

לשון המצווה (ספר המצוות לרמב"ם): "שציוונו ללמוד חכמת התורה וללמדהּ, וזהו שנקרא תלמוד תורה. והוא שאמרו 'ושיננתם לבניך', לשון ספרי: 'אלו תלמידיך', וכן אתה מוצא בכל מקום שהתלמידים קרויים בנים, שנאמר: 'ויצאו בני הנביאים', ושם נאמר: 'ושננתם' – 'שיהיו מחודדים בתוך פיך, כשאדם שואלך דבר לא תהא מגמגם לו, אלא אמור לו מיד'. וכבר נכפל הציווי הזה פעמים: 'ולמדתם', 'ועשיתם', 'למען ילמדון', וכבר התפזר הזירוז על מצוה זו ולשקוד בה תמיד במקומות הרבה מן התלמוד"

יש מי שלמד ב'אוניברסיטה של החיים', יש גם כאלה שלמדו רשמית באוניברסיטה אקדמית בארץ או בעולם. אבל מה אתם יודעים על האוניברסיטה של התורה? הרב זמיר כהן מגלה:

מהם עשרת הדיברות הכתובות בתנ"ך?

תגיות:סגולהחג השבועותחג מתן תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה