חדשות בעולם

לפני טקס ההשבעה: איחוד האמירויות חתמה על עסקת ה-F-35 עם ארצות הברית

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, איחוד האמירויות חתמה על ההסכם לרכישת 50 מטוסי F-35 ו-18 מל"טים מארצות הברית. הנשיא הנכנס ג'ו ביידן הודיע בעבר, כי בכוונתו לבחון מחדש את העסקה

מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)מטוס F-35 (תמונה: שאטרסטוק)
אא

איחוד האמירויות חתמה היום (רביעי) על העסקה לרכישת 50 מטוסי F-35 ו-18 מלט"י תקיפה חמושים מארצות הברית. כך דיווחה הערב סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות המודעים לסוגיה. אחד הגורמים מסר, כי העסקה נחתמה כשעה לפני השבעתו של ג'ו ביידן לתפקידו כנשיא ה-46 של ארצות הברית. במחלקת המדינה האמריקנית ובשגרירות האמירתית בוושינגטון לא הגיבו על הדיווח.

על פי הידיעה, המסמך מקנה למדינה המפרצית את האפשרות לתת את הסכמתה ללוח הזמנים המוצע ליישום העסקה ולתצורה של המטוסים. על אף החתימה, ביידן כבר הבהיר בעבר כי בכוונתו לבחון מחדש את העסקה.

כזכור, בסוף חודש אוקטובר הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ באופן רשמי כי ישראל אינה מתנגדת למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. כשבועיים לאחר מכן הודיע ממשל טראמפ לקונגרס על אישור העסקה עם האמירויות, הכוללת – בנוסף למטוסים ולמל"טים המתקדמים –  גם טילי אוויר-אוויר וטילי אוויר-קרקע. היקף העסקה – 23.37 מיליארד דולר.

בחודש שעבר דחה הסנאט שתי הצעות החלטה, שנועדו לבלום את העסקה. המתנגדים הביעו חשש, כי היא עלולה להביא לשחיקת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל במזרח התיכון ולזליגת טכנולוגיה אמריקנית מתקדמת למדינות יריבות כמו סין. מנגד, בבית הלבן אמרו כי העסקה לא תפגע במחויבות האמריקנית לישראל, וכי היא נועדה לסייע לאמירויות להרתיע ולהגן על עצמה מפני האיומים המתגברים מאיראן.

תגיות:ארצות הבריתאיחוד האמירויותF-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה