חדשות יהדות

בהתייעצות עם שר התורה: הגר"ד לאו הכריז על יום תפילה עולמי

ביוזמת הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, ולאחר שנועץ הבוקר עם מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, יוכרז יום חמישי הקרוב כיום תפילה עולמי כדי לבקש רחמי שמים לעצירת מגפת הקורונה

  • ו' שבט התשפ"א
הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ביוזמת הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, יוכרז יום חמישי הקרוב כיום תפילה עולמי בכל תפוצות ישראל בשל התפשטות מגפת הקורונה.

מלשכת הרב הראשי נמסר, כי החלטתו להכריז על יום תפילה עולמי התקבלה לאחר שנועץ הבוקר בעניין עם מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, ושוחח עם רבנים ומנהיגי קהילות יהודיות בכל רחבי העולם. 

מעמד תפילה מרכזי בראשות הגר"ד לאו יתקיים ללא קהל בקבר רחל ביום חמישי בשעה 16:00, וישודר בכלי התקשורת. בשעה זו יתקיימו מעמדי תפילה במדינות שונות ובכל קהילות ישראל בכל רחבי הארץ.

במכתב שפרסם לקראת יום התפילה העולמי, כתב הגר"ד לאו: "בימים האחרונים התגברה המגפה ביתר שאת, ואנו חשים ש'מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה'. מדי יום פוקדים אותנו אסונות נוראים. הנגיף אינו מבחין ופוגע בקשישים, צעירים, אבות ואימהות לילדים רכים, ולצערנו רבים הם הנפטרים, ואלפים רבים שרויים במצב של צרה וצורך בתפילה וזעקה לסייעתא דשמיא".

"לאחר שנועצתי עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, עלינו לקבוע יום תפילה עולמי, בו כולנו יחד, כאיש אחד ובלב אחד, נזעק לאבינו מלכנו 'מנע מגפה מנחלתך', נעמוד לתפילה לשוכן מרומים ביום חמישי הקרוב, ח' בשבט".

הרב הראשי הוסיף, כי "ראוי שכל קהילות ישראל יקיימו ביום זה במיוחד סדרי תפילה מיוחדים הכוללים תהילים וסליחות, וכן תינוקות של בית רבן ובכל תפוצות ישראל ברחבי תבל, לזעוק ביום זה את זעקת עם ישראל כולו, בגדר 'תפילת רבים' שכוחו עצום ורב בשמים". הרב קרא למי שיש באפשרותו לקבל על עצמו לצום ביום זה עד חצות: "נקבל על עצמנו עול מלכות שמים, נוסיף 'אבינו מלכנו' ונזעק לרופא כל בשר שיפליא לעשות וימגר המגפה מעולמו".

תגיות:הרב דוד לאוהרב חיים קנייבסקימגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה