חדשות בריאות

נתניהו: "נוכל לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ"

ראש הממשלה הודיע, כי הושגה הסכמה עם חברת פייזר על הקדמת משלוחי החיסונים, וכי זו תאפשר את חיסון כל האוכלוסייה מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ: "נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה"

צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי), כי ישראל תוכל לחסן את כל אזרחיה מגיל 16 ומעלה עד סוף חודש מרץ 2021. "בשבועות האחרונים קיימתי 17 שיחות עם ידידי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה. השיחה האחרונה התקיימה ביממה האחרונה", אמר בהצהרה מיוחדת שמסר עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. "הערב אני נרגש לבשר על פריצת דרך אדירה, שתוציא אותנו מהקורונה ותחזיר אותנו לחיים. אנחנו נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה".

נתניהו לא נקב בכמות החיסונים עליה סוכם, אולם הדגיש: "ההסכם שהבאתי עם פייזר מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ, ואולי אף לפני כן. נחסן את כל האוכלוסיות הרלוונטיות, וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן".

"מבצע החיסונים ההיסטורי ייקרא 'חוזרים לחיים'. בימים הקרובים נפרסם את סדר החיסונים של המבצע", הוסיף ראש הממשלה. "המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום ראשון, ויהיו עוד – ברצף. כחלק מההסכם עם פייזר, קבענו שישראל תהווה מדינת מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים, ואף הקדמנו את מספרם. ישראל תחלוק עם חברת פייזר – עם האנושות כולה – את הנתונים הסטטיסטיים, שיעזרו לפתח אסטרטגיות להביס את נגיף הקורונה. אנחנו יכולים לעשות זאת כי מערכת הבריאות שלנו היא המתקדמות בעולם, ממש אור לגויים".

"בליל הסדר הקרוב, אם לא יהיו הפתעות, נוכל בעזרת השם להסב סביב שולחן החג עם סבא וסבתא, עם אבא ואמא, עם הילדים והנכדים", הצהיר נתניהו באופטימיות. "כשנשאל מה נשתנה הלילה הזה – התשובה תהיה 'הכול השתנה'". מספר שעות לפני כניסתו לתוקף של הסגר עליו החליטה הממשלה, אמר ראש הממשלה כי "הניצחון במרחק נגיעה, ולשם כך דרוש מאמץ אחרון של כולם. אני קורא לכולם לשמור על כללי הסגר – כל המגזרים, בלי יוצא מהכלל. כולם צריכים להקפיד על הסגר".

אדלשטיין, שדיבר לאחר מכן, אמר: "היום אני גאה במיוחד להיות שר הבריאות. רק תחשבו על זה: מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שבה שמונה עשר אחוז מאזרחיה כבר קיבלו את החיסון הראשון. אנחנו המדינה הראשונה בעולם שרוב הצוותים הרפואיים שלה קיבלו את החיסון הראשון, שכשבעים אחוז מהאוכלוסייה בסיכון כבר קיבלו את החיסון הראשון. הבשורה של הגעת החיסונים נותנת לא רק זריקת חיסון, אלא זריקת עידוד. במוצאי שבת נתחיל כבר בחיסון המנה השנייה. בשבוע הבא נחזור לקבוע תורים חדשים, לא רק לבני 60 אלא גם לקבוצות אוכלוסייה נוספות".

מוקדם יותר הערב, מסרה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו נענה לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים. מלשכת שר הבריאות נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו לפנות יחד לוועדת התיעדופים של חיסוני הקורונה, בבקשה לבחון את האפשרות לחיסון צוותי ההוראה. בקשה זו מצטרפת לפניית השר אדלשטיין מהבוקר לתעדף צוותי הוראה של החינוך המיוחד".

בשעות הצהריים נחת בישראל משלוח חיסונים ראשון של חברת מודרנה. המשלוח, הכולל כ-100 אלף מנות חיסון נגד קורונה, הגיע במטוס ג'מבו 747 של חברת התעופה ק.א.ל, שיצא מפרנקפורט שבגרמניה. משלוח החיסונים יינתן לאנשים המרותקים לבתים ואינם יכולים להגיע לאתרי ההזרקה. משלוח נוסף של מודרנה צפוי להגיע בשבוע הבא.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה