חדשות בארץ

התעשייה האווירית השלימה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה האווירית ברק 8

המרכיבים השונים של מערכת ההגנה האווירית עמדו ביעדי הניסוי המורכב, שנערך בשדה ניסויים בהודו. המערכת מקנה הגנה אזורית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית. מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "עדות נוספת לשותפות החזקה בין התעשייה האווירית להודו ובין שתי המדינות"

מערכת ההגנה האווירית ברק 8 MRSAM (קרדיט צילום: התעשייה האווירית)מערכת ההגנה האווירית ברק 8 MRSAM (קרדיט צילום: התעשייה האווירית)
אא

(וידאו: התעשייה האווירית)

התעשייה האווירית והרשות לפיתוח אמצעי לחימה במשרד ההגנה ההודי (DRDO) השלימו בימים האחרונים בהצלחה ניסוי במערכת ההגנה האווירית ברק 8 MRSAM. הניסוי נערך בשדה ניסויים בהודו.

במסגרת הניסוי, שוגר מיירט מערכת ההגנה ממשגר יבשתי ויירט בהצלחה את המטרות שהוצבו לו. הניסוי החל עם שיגור המטרה וכניסתה למסלול. מכ"ם המערכת איתר את האיום, ועקב אחר המטרה במעופה. בהמשך שוגר הטיל המיירט למסלול, עקב אחר המטרה ויירט אותה בהצלחה.

בהודעה שמסרה התעשייה האווירית צוין, כי כל מרכיבי מערכת הנשק עמדו בהצלחה ביעדי הניסוי המורכב: "ניסוי זה הביא לידי ביטוי את כלל רכיבי מערכת הנשק לשביעות רצונם של נציגי הצבא ההודי והמומחים המדעיים בהודו, וכן של מומחי ההגנה האווירית של התעשייה האווירית. מתווה הניסוי כלל תרחישי ייחוס קיצוניים, המאמתים את יכולות המערכת השונות".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר כי "היכולת המרשימה והמתקדמת של מערכת ההגנה האווירית ברק MRSAM הוכחה שוב נגד מגוון רחב של איומים. כל ניסוי במערכת הגנה אווירית הינו אירוע מבצעי מורכב, וקיומו תחת מגבלות הקורונה הופך אותו למורכב אף יותר". לוי הוסיף, כי הניסוי "מהווה עדות נוספת לשותפות החזקה בין התעשייה האווירית להודו ובין שתי המדינות. התעשייה האווירית גאה להוביל את שיתוף הפעולה ומחויבת להמשך הצלחתו".

מערכת MRSAM ממשפחת מערכת ההגנה האווירית ברק הינה מערכת הגנה אווירית מבצעית, הנמצאת בשימוש חיל הים הישראלי וזרועות הים, האוויר והיבשה בהודו. המערכת מקנה הגנה אזורית רחבה ונקודתית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית מהאוויר, מהים ומהיבשה. היא מאגדת מספר מערכות מפתח הנמצאות בחזית הטכנולוגיה: מכ"ם דיגיטלי, מערך שליטה ובקרה, משגרים ומיירטים בעלי ראש ביות מתקדם, ועוד. המערכת הינה פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף מפא"ת במשרד הביטחון, ה-DRDO ההודי, חילות הים של שתי המדינות ותעשיות ישראליות והודיות נוספות.

תגיות:התעשייה האוויריתהגנה אוויריתהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה