חדשות בארץ

ההתפוררות נמשכת: ח"כ רם שפע פורש מכחול לבן

יממה לאחר פרישתו של שר החוץ גבי אשכנזי מכחול לבן, הודיע חבר הכנסת רם שפע על עזיבתו. בתחילת השבוע פרש שר המשפטים אבי ניסנקורן מהמפלגה והצטרף לרון חולדאי שהקים את מפלגת הישראלים

שפע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שפע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת רם שפע הודיע היום (חמישי) על פרישתו מכחול לבן, וזאת יממה לאחר ששר החוץ גבי אשכנזי הודיע ליו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, כי לא יתמודד במסגרתה בבחירות הקרובות לכנסת.

מלשכתו של גנץ נמסר, כי הוא "שוחח עם ח"כ רם שפע, ובתום שיחה אישית סיכמו כי לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לשפע הצלחה בהמשך דרכו".

לאחר ההודעה על פרישתו, כתב שפע בטוויטר: "סיימתי כעת שיחה עם בני גנץ. לשנינו היה ברור שהפערים שנוצרו ביני ובין המפלגה יביאו לעזיבתי את כחול לבן. אני שלם מאוד, אבל בכנות, כואב לי. אני אוהב את בני ואת יתר החברים מאוד".

שפע הוסיף כי "המסע של המחנה כולו, השואף ליצור חברה דמוקרטית ליברלית, הכרחי היום יותר מתמיד, אמשיך לקחת חלק במסע הזה".

לעזיבתם של שפע ואשכנזי קדמה הודעתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן על פרישתו מכחול לבן והצטרפותו למפלגת הישראלים, מפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. ניסנקורן, שצפוי להיות מספר 2 של חולדאי, הגיש אתמול את כתב ההתפטרות מתפקידו לגנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

חברי כנסת נוספים שנטשו את כחול לבן הם אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ועינב קאבלה. כזכור, זמיר וחיימוביץ – יחד עם שפע – הצביעו בשבוע שעבר נגד הצעת החוק שגיבשו הליכוד וכחול לבן לדחיית מועד אישור התקציב, ובכך הובילו לפיזור הכנסת. על פי ההערכות, חלק מפורשי כחול לבן צפויים להצטרף למפלגתו של חולדאי.

תגיות:כחול לבןרם שפעבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה