חדשות בארץ

למרות הפרת ההנחיות בחתונת בנו: השופט מלצר לא ייקנס

המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שלמה (מומי) למברגר, החליט כי אין מקום לקנוס את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, על הפרת הנחיות הקורונה בחתונת בנו

השופט מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השופט מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לא ייקנס בעקבות החתונה שערך לבנו לפני מספר חודשים, במהלכה הופרו תקנות הקורונה. המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שלמה (מומי) למברגר, דחה פנייה שהגיש ארגון "בצלמו" נגד השופט בעניין. כך דיווח הבוקר (שני) יובל אראל בגלי צה"ל.

במענה לפניית הארגון, נמסר מלשכתו של למברגר כי גם מבלי לבדוק את נכונות העובדות באירוע האמור, הן "אינן מגבשות, בנסיבות העניין המתוארות, עבירה פלילית או מנהלית". לדברי הפרקליט, העבירות הכלולות בתקנות מכוונות בעיקרן כלפי מפעיל המקום הציבורי או העסקי העובר על התקנות, ולא כלפי מארגני האירוע.

בארגון "בצלמו" אמרו בתגובה: "שוב מוכח שיש דין אחד לאזרח הפשוט בגבעת זאב שעושה חתונה לבנו והחתונה מסתיימת באלימות, מעצרים וכמובן קנסות עתק, לבין המשנה לנשיאה שופט העליון חנן מלצר שעושה אותה חתונה בדיוק וזוכה להנחת סלב וגיבוי הן מנציבות השופטים והן מפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".

"לצערנו, בישראל צדק זה רק שם של כוכב", הוסיפו בארגון. "אנחנו נערער על מקרה זה כמקרה דגל, ונדרוש או קנס לשופט או ביטול הקנסות האחרים לאזרחים הפשוטים".

החתונה המדוברת נערכה בחודש אוגוסט באולם סגור בתוך בית מלון. נכחו בה כ- 70 אנשים, על אף שבמועד קיומה התירו תקנות הקורונה התקהלות של עד 20 אנשים בלבד במקום סגור ועד 30 אנשים במקום פתוח.

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, דחה בחודש שעבר את התלונה שהגיש "בצלמו" נגד מלצר. שוהם נימק את החלטתו בכך, שמלצר לא ידע כי מדובר בעבירה. לדבריו, השופט טען כי הוטעה על ידי מוקד משרד הבריאות כאשר התקשר לברר את המגבלות שהיו נכונות לאותה עת בנוגע להתקהלות בבתי מלון.

"אין כל ספק שאכן נעברה העבירה", כתב שוהם בהחלטתו, "אולם מבדיקה עם כבוד השופט, עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים, ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון".

"לאחר ששקלתי בכובד ראש את הנושא, ולאור החומר שמונח לפניי, מסקנתי היא כי לא ניתן לדחות את הסבריו של השופט, וזאת, בין היתר, לנוכח המשמעות הכלכלית שהייתה כרוכה בהזמנת חדרים בבית המלון עבור האורחים שהשתתפו בארוחת החתונה", סיכם נציב תלונות הציבור על שופטים.

תגיות:חנן מלצרפרקליטות המדינהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה