חדשות בארץ

נדחתה תלונה נגד השופט מלצר שערך חתונה גדולה: "הבין שאין בעיה"

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, דחה תלונה שהוגשה נגד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שערך חתונה לבנו במקום סגור בהשתתפות עשרות אנשים, בניגוד לתקנות הקורונה: "הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים"

השופט מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השופט מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, דחה אתמול (שלישי) תלונה נגד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שערך חתונה לבנו באולם סגור בהשתתפותם של כ-70 אנשים. זאת בניגוד להנחיות הקורונה, המתירות התכנסות של עד 20 אנשים בתוך מתחם סגור. שוהם נימק את החלטתו בכך, שמלצר לא ידע כי מדובר בעבירה.

את התלונה נגד שופט בית המשפט העליון הגיש ארגון "בצלמו", שדרש לנזוף במלצר. עוד נטען בתלונה, כי לא ייתכן שהשופט ידון בנושאים הקשורים בקורונה, בעוד שהוא עצמו מפר את ההנחיות.

על פי הדיווח של יובל אראל בגלי צה"ל, החתונה המדוברת נערכה לפני מספר חודשים באולם בתוך בית מלון. במועד החתונה, תקנות הקורונה התירו התקהלות של עד 20 אנשים במקום סגור ועד 30 אנשים במקום פתוח. אלא שמלצר טען, כי הוטעה על ידי מוקד משרד הבריאות כאשר התקשר לברר את המגבלות שהיו נכונות לאותה עת בנוגע להתקהלות בבתי מלון.

שוהם, כאמור, החליט לדחות את התלונה. "אין כל ספק שאכן נעברה העבירה", כתב בהחלטתו, "אולם מבדיקה עם כבוד השופט, עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים, ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון".

"לאחר ששקלתי בכובד ראש את הנושא, ולאור החומר שמונח לפניי, מסקנתי היא כי לא ניתן לדחות את הסבריו של השופט, וזאת, בין היתר, לנוכח המשמעות הכלכלית שהייתה כרוכה בהזמנת חדרים בבית המלון עבור האורחים שהשתתפו בארוחת החתונה", סיכם נציב תלונות הציבור על שופטים.

בארגון "בצלמו" מסרו בתגובה: "כל אזרח יודע, שאי ידיעת החוק אינה פוטרת את העובר עליו. מתברר שזה כל אזרח, אך לא שופט עליון. שוב מתברר שישנו דין אחד לאזרח פשוט ודין שונה לשופטי העליון, להם יש הנחת סלב".

תגיות:חנן מלצרנגיף הקורונהנציב התלונות על השופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה