חדשות בריאות

אדלשטיין: החלטת ועדת החינוך לחדש את הלימודים בכל הכיתות – אומללה

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף את החלטת ועדת החינוך לחדש את הלימודים בכיתות ה'-י': "היא תאריך את הסגר". משרד החינוך הודיע כי בעקבות החלטת הוועדה, תלמידי כיתות ה'-י"ב ימשיכו להגיע לבתי הספר הממוקמים ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה על ועדת החינוך של הכנסת, שביטלה את החלטת הממשלה לפיה תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בלמידה מרחוק: "אנחנו נכנסים לסגר. זה דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות", אמר במהלך ביקור בבית החולים הלל יפה בחדרה. 

"ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות – דבר שוודאי יאריך את הסגר", הצהיר אדלשטיין. "אבל אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה".

בעקבות החלטת הוועדה, הודיע הערב משרד החינוך כי הלימודים במוסדות החינוך ימשיכו להתקיים מחר בדומה למתכונת שהתקיימה היום ובשבועות האחרונים, בכפוף לתוכנית הרמזור. הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' (כולל הצהרונים) יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות. תלמידי כיתות ה'-י"ב ימשיכו להגיע למוסדות החינוך רק ביישובים ירוקים וצהובים, בעוד ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק. מסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל בכל היישובים, כולל בערים אדומות וכתומות.

בפתח הדיון הסוער בוועדת החינוך, אמר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת רם שפע: "ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור, על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה. אני שמח שהממשלה הבינה, שלפחות את הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב צריך להשאיר בלימודים, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק".

"אין שום סיבה בעולם שילדי כיתות ה'-י' יישארו שוב בבית לתקופה של חודש", הוסיף שפע. "השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לכיתות ה' עד י'". הוא טען כי קיבל לפני הדיון "שיחות הפחדה, כמעט על גבול האיומים" מגופים מסוימים שלא להוביל לפתיחת מערכת החינוך: "הקורונה היא שאלה של מחירים ואיזונים בין המצב הבריאותי למצב חינוכי, כלכלי וחברתי. הילדים שכבר נמצאים חודשים בבית, מול המסך, משלמים מחיר כבד מדי. אנחנו סומכים על הממשלה שתעשה את התיקון ותגיש תקנות חדשות".

בתוך כך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הכריזה באופן רשמי על סכסוך עבודה, וזאת בדרישה לחסן מיידית את כלל עובדי ההוראה. משמעות ההודעה על סכסוך עבודה היא, כי בתוך שבועיים – ב-12 בינואר 2021 – תוכל הסתדרות המורים להשבית את הלימודים, לרבות מערך הלמידה מרחוק, אם דרישתה לחיסון המורים לא תיענה.

"רק לפני כמה ימים משרד הבריאות פרסם דוח, לפיו עובדי ההוראה נמצאים בסיכון גבוה להדבקה, בשיעור של 50 אחוזים, ביחס לאוכלוסיה הכללית", אמרה בן דוד. "על אף הקריאה שלנו לחסן מיידית את כל עובדי ההוראה שחפצים בכך, משרדי הבריאות והחינוך לא נענים".

"לא ייתכן שעובדי ההוראה יקריבו את עצמם, בשעה שכלל אזרחי מדינת ישראל נמצאים בסגר והמדינה לא תדאג להגנה שלהם מבחינה בריאותית", המשיכה מזכ"לית הסתדרות המורים. "אם הבעיה לא תיפתר – לא יהיו לימודים".

תגיות:מערכת החינוךיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה