חדשות בריאות

ועדת החינוך ביטלה את תקנת הממשלה: כיתות ה’-י’ ילמדו בסגר

ועדת החינוך החליטה לבטל את הסעיף בתקנות הסגר, לפיו תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בלמידה מקוונת, וקבעה כי הם ימשיכו ללמוד גם במהלך הסגר

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ועדת החינוך של הכנסת ביטלה בצהריים (ראשון) את החלטת הממשלה, לפיה תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בלמידה מקוונת במהלך הסגר השלישי. הוועדה, שדנה בתקנות הסגר שאושרו שלשום על ידי השרים, לא אישרה את הסעיף בתקנות הנוגע לכיתות אלו. בהתאם לכך נקבע, כי שכבות אלו ימשיכו ללמוד ביישובים הירוקים והצהובים במוסדות החינוך תחת מגבלות הקורונה. בפני הממשלה עומדת כעת האפשרות לפרסם בתוך 48 שעות תקנות חדשות ולהביאן בפני הוועדה.

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הנחה את חבר מפלגתו, יו"ר הוועדה רם שפע, לפעול לביטול ההחלטה שהתקבלה בממשלה להותיר את תלמידי כיתות ה'-י' בבית. חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד הייתה הנציגה היחידה בוועדה שהצביעה בעד אישור הסעיף.

בפתח הדיון אמר שפע: "ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור, על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה. אני שמח שהממשלה הבינה, שלפחות את הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב צריך להשאיר בלימודים, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק".

"אין שום סיבה בעולם שילדי כיתות ה'-י' יישארו שוב בבית לתקופה של חודש", הוסיף שפע. "השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לכיתות ה' עד י'". הוא טען כי קיבל לפני הדיון "שיחות הפחדה, כמעט על גבול האיומים" מגופים מסוימים שלא להוביל לפתיחת מערכת החינוך.

בהתייחסו למבצע החיסונים נגד הנגיף, הדגיש שפע כי "מאוד קריטי" לדאוג לחיסונם המהיר של צוותי ההוראה: "הקורונה היא שאלה של מחירים ואיזונים בין המצב הבריאותי למצב חינוכי, כלכלי וחברתי. הילדים שכבר נמצאים חודשים בבית, מול המסך, משלמים מחיר כבד מדי. אנחנו סומכים על הממשלה שתעשה את התיקון ותגיש תקנות חדשות".

במהלך הדיון הסוער התריעה ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות: "אנחנו לפני תקופה שאם כולנו נתגייס ברמה הלאומית היא תהיה קצרה; אם נשחרר את הרסן הסגר יהיה ארוך. כל החלטה שתקבלו פה תשפיע על משך הסגר. הבנו את הצורך בפתיחה של י"א-י"ב, למרות שמבחינתנו היינו משאירים אותם בלמידה בזום כי התחלואה שלהם גבוהה". בפנותה לחברי הכנסת, הצהירה אפללו כי דחיית התקנות תהווה סיכון חמור מאוד: "קטיעת שרשראות ההדבקה במערכת החינוך היא לא מאה אחוז".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, דרשה בדיון לחסן את כל המורים: "לא יעלה על הדעת שעובדי ההוראה שנמצאים בקו החזית לא יחוסנו. חסנו קודם כל את מי שעובד, גנים עד ד' וי"א-י"ב. חסנו באופן מיידי את המורים האלה, כשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך. המורים נמצאים בפחדים איומים. תקדישו יומיים לחיסונים, ואל תשלחו אותם לקופות חולים כדי שיעמדו שעות בתור אחרי שמסיימים את הלימודים, הקצו להם מקומות יעודיים לחיסונים". בן דויד הודיעה, כי הנחתה את היועצים המשפטיים של הסתדרות המורים להכריז על סכסוך עבודה: "לא נפקיר את המורים".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף את ההחלטה שקיבלה ועדת החינוך שלא להשאיר את תלמידי כיתות ה'-י' בבית: "רואה את ההתנהלות בוועדת החינוך של ח"כ רם שפע (זה שפעל בניגוד להנחיית גנץ בהצבעה להארכת חייה של הכנסת) ואת ההנחיות המוזרות של בני גנץ (שהפעם מתקבלות באורח פלא), ומבין שאנו רואים לנגד עינינו אנרכיה, חוסר שיקול דעת ופופוליזם שמסכן את כל מה שראש הממשלה והליכוד עושים כדי שנצא ממשבר הקורונה".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהועדת החינוךסגררם שפע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה