חדשות בארץ

פרשת הצוללות: חברי ועדת הבדיקה התפטרו

יו"ר ועדת הבדיקה לחקר פרשת הצוללות, אמנון סטרשנוב, הודיע לשר הביטחון בני גנץ על התפטרות חברי הוועדה: "לא נוכל להמשיך ולכהן כחברי הוועדה, שעה שסמכויותיה מוגבלות ביותר"

גנץ וסטרשנוב בהכרזה על הקמת הוועדה בחודש שעבר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ וסטרשנוב בהכרזה על הקמת הוועדה בחודש שעבר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

חברי ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות הודיעו היום (שלישי) לשר הביטחון בני גנץ על התפטרותם, זאת לדבריהם בשל ההגבלות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכוון להטיל על סמכויות הוועדה. במכתב ששיגר לגנץ, כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב: "בשמי ובשם חבריי לוועדה, הנני מודה לך על האמון, ומודיעך בצער כי לא נוכל להמשיך ולכהן כחברי הוועדה, שעה שסמכויותיה מוגבלות ביותר".

"מהדיונים המתנהלים בנושא סמכויות הוועדה בין היועץ המשפטי למערכת הביטחון ובין נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הנני למד כי נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים במקביל, בדעתו של היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות של ממש על עבודת הוועדה, בהינתן שלהליך הפלילי יש עדיפות על פני עבודת הוועדה", הוסיף סטרשנוב. "במצב דברים זה, חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר, שלא יאפשרו לה למצות את הבדיקה ולהגיע לחקר האמת".

בעקבות הודעת ההתפטרות, שלח שר הביטחון מכתב למנדלבליט, בו ביקש ממנו לסיים את הליך הבחינה בהקדם כדי לאפשר לוועדה להתחיל בעבודתה.

כזכור, בחודש שעבר הודיע גנץ על הקמת ועדת הבדיקה לחקר פרשת הצוללות, בהתאם לסמכות המוקנית לו על פי סעיף 8א לחוק הממשלה. בנוסף לסטרשנוב, היא כללה את אלוף (במיל') אברהם בן שושן, לשעבר מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון, ואת ישראלה פרידמן, שכיהנה בתפקידים שונים במשרד הביטחון. פרידמן החליפה את יעל גריל, שפרשה בעקבות חששות לניגוד עניינים.

אלא שהוועדה טרם החלה בעבודתה, וזאת בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. כשבוע לאחר ההכרזה של גנץ על מינויה, כתב לו מנדלבליט: "'הודעת לי כי החלטת למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 6 ושל הצוללות, וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי. בהתאם לכך נערכה בחינה כאמור מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה. לצורך השלמתה, גם תתקיים ישיבה דחופה היועץ המשפטי של מערכת הביטחון. לפיכך, נוכח סוגיות שונות, שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות".

בתגובה למכתבו של מנדלבליט, נמסר מלשכת שר הביטחון: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ"ש".

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליטפרשת הצוללותאמנון סטרשנוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה