חדשות בארץ

גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות

שר הביטחון בני גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט, בראשה יעמוד השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "גנץ פועל להכפיש את שמו של נתניהו תוך סיכון הקואליציה, וגורר את ישראל בכוח לבחירות"

גנץ וסטרשנוב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ וסטרשנוב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

(עודכן: 17:44)

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לחקר פרשת הצוללות. הוא החליט להעמיד בראשות הוועדה את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב.

החלטתו של גנץ התקבלה בהתאם לסמכות המוקנית לו על פי סעיף 8א לחוק הממשלה, כשברקע ההסלמה הנמשכת במשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן. מלשכתו נמסר, כי "בשבועות האחרונים, קיים שר הביטחון התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית. לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות".

סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. על פי החלטתו של גנץ, החברים הנוספים בוועדה יהיו יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדו"ח הסופי: "שר הביטחון הנחה את חברי הוועדה לעבוד מול הדרג המקצועי במשרד הביטחון, והדגיש בפניהם כי הם נדרשים לבצע את עבודתם באופן עצמאי, ללא מעורבות הדרגים הפוליטיים", נמסר בהודעת לשכתו. "כמו כן, הדגיש גנץ כי מסקנות הוועדה, לאחר ביצוע עבודת ביטחון המידע הנדרשת, יפורסמו באופן שקוף לציבור".

על פי כתב המינוי שהכין גנץ לוועדה, היא תחקור את הנושאים הבאים: הפרוצדורה בהליכי הרכש של מערכת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות; ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש, ובהם מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי; תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש של מערכת הביטחון; ומעמדם של מתווכים בעסקאות רכש ובעסקאות ייצוא של מערכת הביטחון.

דיוני הוועדה, אשר לא יהיו מסווגים, יפורסמו לציבור הרחב. היא צפויה להתחיל בפעילותה בתוך פרק זמן של שבוע עד שבועיים. בסמכותה של הוועדה לפנות לכל אדם, ובכלל זאת למי שמעורב כיום, או היה מעורב בעבר, בהליכי רכש, ולזמנו למתן עדות בפניה. לשר הביטחון קיימת סמכות, מכוח סעיף 8א לחוק הממשלה, לפנות לשר המשפטים במטרה להקנות לוועדה סמכויות של ועדת חקירה, לצורך מיצוי הליכי הבחינה, אולם לשם כך יש צורך באישור הממשלה. 

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב בחריפות על הקמת הוועדה והגדיר את החלטתו של שר הביטחון כ"התרסה כנגד הליכוד". לדבריו, "גנץ יודע שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור, ועדיין הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון הקואליציה. זו עוד הוכחה לכך שגנץ גורר את ישראל בכוח לבחירות בעיצומו של משבר במקום לסייע לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים לאזרחי ישראל".

בליכוד אמרו, כי "רק לפני ארבעה חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה בארבעה חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים, אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות. הציבור הישראלי חכם ורואה את התרגילים שלהם. מוטב שכחול לבן תצטרף לראש הממשלה במאמצים למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל והבאת חיסונים למדינה, במקום להתעסק בתרגילי סרק פוליטיים".

תגיות:משרד הביטחוןבני גנץפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה