חדשות בארץ

מנדלבליט לגנץ: המתן עם תחילת דיוני ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה לשר הביטחון בני גנץ בבקשה שלא להתחיל בעבודת הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות, וזאת עד להשלמת הבדיקה המשפטית שנועדה לוודא כי הוועדה אינה פוגעת בהליך הפלילי המתנהל בפרשה. לשכת שר הביטחון: "נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ"ש"

מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר היום (ראשון) מכתב לשר הביטחון בני גנץ, בו ביקש ממנו שלא להתחיל עם עבודתה של ועדת הבדיקה הממשלתית שהוקמה על ידו בפרשת הצוללות וכלי השיט.

''הודעת לי כי החלטת למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הליכי הרכש של ספינות המגן סער 6 ושל הצוללות, וביקשתני לוודא כי תחומי הבדיקה המפורטים בכתב המינוי של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי", כתב מנדלבליט במכתבו לגנץ. "בהתאם לכך נערכה בחינה כאמור מול הגורמים הרלוונטיים מטעמי, שטרם הושלמה. לצורך השלמתה, גם תתקיים ישיבה דחופה היועץ המשפטי של מערכת הביטחון. לפיכך, נוכח סוגיות שונות, שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות".

בתגובה למכתבו של מנדלבליט, נמסר מלשכת שר הביטחון: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ"ש".

מכתבו של מנדלבליט יעכב, כאמור, את תחילת דיוני הוועדה, שנועדו להתחיל מחרתיים. ביום שישי האחרון הודיעה יעל גריל, אחת מחברות הוועדה, כי החליטה שלא לקחת חלק בעבודתה. פרישתה של גריל – לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון – באה בעקבות ניגוד העניינים שנחשף על ידי אראל סג"ל בערוץ 20.

מהוועדה נמסר, כי "לאור סוגיות שהועלו במסגרת הליך הבדיקה המקדמי של חברי הוועדה, החליטה חברת הוועדה יעל גריל שלא לקחת חלק בעבודתה, וזאת מתוך החשיבות שהיא רואה בקיומה ובכדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים. זאת על אף שלאחר בדיקה, לא הייתה לה באופן אישי נגיעה להליכי הרכש המדוברים".

את גריל תחליף ישראלה פרידמן, שכיהנה בתפקידים שונים במנהל הרכש במשרד הביטחון, בין היתר כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים, וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד הביטחון, ביניהם כראש היחידה לכוח אדם במשלחת לניו יורק וכראש מערכת נשק, יבשה וטנקים. בראש הוועדה עומד השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, שכיהן בעבר כשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. חבר נוסף בוועדה הוא אלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליטפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה