חדשות בארץ

נתניהו על ההסכם עם מרוקו: "אור גדול, יהיה שלום חם מאוד"

בעקבות הודעתו של הנשיא טראמפ על הסכמתן של מרוקו וישראל לכונן ביניהן יחסים דיפלומטיים, מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה מיוחדת: "יהיה כאן שלום חם מאוד. יש לנו שלום, והוא כבר מנצח"

נתניהו ופרידמן, הערב בכותל המערבי (צילום מסך, לע"מ)נתניהו ופרידמן, הערב בכותל המערבי (צילום מסך, לע"מ)
אא

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) להודעה על הסכמתן של ישראל ומרוקו לכונן ביניהן יחסים דיפלומטיים. "בחג חנוכה זה אנחנו מביאים אור גדול מאוד למדינת ישראל ולאזרחי ישראל", אמר בטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי עם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. "ראשית האור של החיסונים שיביאו סוף למגפה, ועכשיו גם אור גדול נוסף של שלום. תמיד האמנתי בשלום הזה, תמיד פעלתי בשביל השלום הזה, ועכשיו הוא מתממש לנגד עינינו".

"אני מבקש ראשית להודות לנשיא טראמפ על המאמצים הכבירים שלו להביא שלום לישראל. אני מבקש להודות לך, הנשיא טראמפ, על כל הדברים הגדולים שעשית למען עם ישראל ומדינת ישראל. אנחנו לעולם לא נשכח זאת. אני מבקש להודות למלך מרוקו, המלך מוחמד השישי, על החלטתו ההיסטורית לעשות שלום היסטורי עם ישראל". 

נתניהו ציין, כי "בין מרוקו וישראל יש קשרים הדוקים, בין מרוקו והעם היהודי יש קשרים אמיצים במשך כל התקופה החדשה. כולם מכירים את היחס החם של מלכי מרוקו והעם במרוקו לקהילה היהודית שם. מאות אלפים מבני הקהילה הזאת עלו לישראל, והם משמשים גשר חי בין העם במרוקו והעם בישראל. גשר של אהבה, אהדה, חיבה ומסורת. אני חייב להגיד שהבסיס המוצק הזה מהווה את היסוד שעליו אנחנו בונים את השלום הזה".

"אנחנו נקים מחדש משרדי קישור בין ישראל למרוקו, ואחר כך נפעל במהירות האפשרית לכונן יחסי שלום דיפלומטיים מלאים", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו גם נפעיל קו תעופה ישיר בין ישראל למרוקו, זה יתן עוצמה נוספת לקשר הזה. יהיה כאן שלום חם מאוד. אני יכול להגיד שבחג חנוכה זה יש לנו אהבה והיא תנצח – יש לנו שלום, והוא כבר מנצח".

במערכת הפוליטית בירכו על ההסכם ההיסטורי. "מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו", כתב שר הביטחון בני גנץ. "זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית. מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "מדינת ישראל מוקירה תודה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ולצוותו על קידום השלום והיציבות במזרח התיכון והתמיכה בישראל. זהו יום גדול נוסף לדיפלומטיה הישראלית, יום של אור, כיאה לחג החנוכה. חידוש היחסים בינינו הינו נדבך חשוב ומתבקש במסגרת 'הסכמי אברהם', המשקף את יחסי הידידות העמוקים בין העמים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף למעגל 'הסכמי אברהם'. ברכותיי החמות גם למלך מרוקו, מוחמד השישי, על ההחלטה האמיצה והנכונה. אני מצפה להדלקת הנרות בנציגותנו ברבאט בשנה הבאה".

יו"ר מפלגת העבודה, שר הכלכלה עמיר פרץ, כתב: "כיליד מרוקו ואיש מחנה השלום אני מברך על הסכם כינון היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו, שיקר לליבי באופן אישי ובאופן לאומי. חבל שאבי ואמי זכרם לברכה אינם איתנו עכשיו".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה: "תברק אללה עלינא ועליהום! דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב: "כינון יחסים בין ישראל למרוקו? עכשיו נראה את יריבינו הפוליטיים מבקרים אותנו על כך שאנחנו נאבקים בעבור ראש הממשלה. ברוך השם, הנה לכם עוד הישג מדהים וחסר תקדים של נתניהו והליכוד. היום כבר ניתן לקבוע שמדינת ישראל בשיא כל הזמנים ביחסים שלה עם מדינות העולם בכלל ומדינות ערב בפרט".

חברת הכנסת אוסנת מארק אמרה כי מדובר ב"עוד הישג בלתי נתפס לראש הממשלה נתניהו בערב חג שכולו ניסים ואור. האמת שההסכם הזה מרגש אותי אפילו יותר מקודמיו. כמי שהוריה עלו ממרוקו ועזבו חיי שפע ופאר כדי לממש את החזון הציוני וקיבוץ הגלויות, אין מרגשת מבשורה על התקדמות לקראת הסכם שלום היסטורי עם מרוקו. ברכות למדינת ישראל".

יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, בירך אף הוא: "יום חג לישראל ולמרוקו. עוד צעד בהתבססות של מדינת ישראל. תודה ענקית לנשיא דונאלד טראמפ שפעל עם אנשיו ליצור חיבור זה, והערכה לראש הממשלה נתניהו על המהלך המשמעותי".

גדעון סער, שהכריז השבוע על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה, מסר: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם החשוב בין ישראל למרוקו ואת נשיא ארצות הברית טראמפ והממשל האמריקאי, על המעורבות והמאמץ המיוחדים שהשקיעו ועודם משקיעים למען שגשוגה של ישראל והשלום והיציבות במזרח התיכון".

תגיות:מרוקונורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה