חדשות בארץ

הסכם שלום נוסף: מרוקו וישראל יכוננו יחסים דיפלומטיים

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי מרוקו וישראל הסכימו לכונן ביניהן יחסים דיפלומטיים. שתי המדינות יפתחו נציגויות רשמיות, ויפעילו קו טיסות ישיר ביניהן. כחלק מההסכם, הכיר טראמפ בריבונותה של מרוקו על חבל הסהרה המערבית

מלך מרוקו, מוחמד השישימלך מרוקו, מוחמד השישי
אא

(עודכן: 18:52)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז הערב (חמישי) כי מרוקו וישראל הסכימו לכונן ביניהן יחסים דיפלומטיים. "פריצת דרך היסטורית נוספת היום", כתב בטוויטר. "שתי חברותינו הגדולות – ישראל וממלכת מרוקו – הסכימו ליחסים דיפלומטיים מלאים. פריצת דרך אדירה לשלום במזרח התיכון".

מרוקו היא המדינה הערבית הרביעית המודיעה בחודשים האחרונים על נרמול היחסים עם ישראל. היא מצטרפת בכך לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן. במסגרת כינון היחסים, יפתחו שתי המדינות נציגויות רשמיות, תחילה משרדי קישור ובהמשך שגרירויות, וכן יפעילו קו טיסות ישיר ביניהן. חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר כי הממשל השיג "אבן דרך היסטורית נוספת".

כחלק מההסכם, הסכים הנשיא האמריקני להכיר בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית, חבל ארץ עליו ניטש במשך עשרות שנים סכסוך טריטוריאלי בינה ובין תנועת "חזית הפוליסריו", הנתמכת על ידי אלג'יריה ודורשת עצמאות. מרוקו כבשה את החבל בשנת 1975 לאחר עזיבת השלטון הספרדי, וסיפחה אותו לשטחה ב-1979. הקהילה הבין-לאומית אינה מכירה בריבונותה על האזור. 

לפני ההודעה הרשמית שוחח טראמפ עם מלך מרוקו, מוחמד השישי. בהצהרה שהוציא הבית הלבן על השיחה נאמר כי טראמפ הביע את תמיכתו ב"הצעה הרצינית, האמינה והריאליסטית" של מרוקו להעניק אוטונומיה לחבל כ"בסיס היחיד לפתרון צודק ובר קיימא לסכסוך", ומשכך "הנשיא הכיר בריבונות המרוקנית על כל החבל".

תגיות:מרוקודונלד טראמפנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה