דיכאון וחרדות

חולמים לעבוד בתחום הפסיכותרפיה? זו ההזדמנות שלכם

הידברות, בשיתוף עם ביה"ס "הישגים" של הרב אייל אונגר, מגישים לכם קורס פסיכותרפיה ללימוד הבסיס של תורת הנפש והטיפול. כל הפרטים בפנים

  • ה' טבת התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פירוש המילה הוא טיפול נפשי (פסיכו - נפש, תרפיה - טיפול).

הטיפול מתבצע באמצעות שיחות שנועדות לשפר מצב נפשי / רגשי.

ההגדרה הזו כוללת מגוון דרכי טיפול:

  • CBT - זהו בעצם עולם הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, שהינו טיפול קצר מועד לבעיות כמו חרדה, דיכאון וכפייתיות. בתהליך זה עובדים על הפן הקוגניטיבי, כלומר על עיוותי החשיבה שנוצרים במוח. עיוותים אלה גורמים לבעיות חשיבתיות שמובילות לחרדות ולדיכאון. בנוסף, עובדים על המישור ההתנהגותי, שנותן מענה לטיפול בפעולות בעייתיות כמו ביצוע טקסים כפייתיים - כגון שטיפות ידיים מרובות, חזרה על התנהגויות בעייתיות ומחשבות טורדניות.
  • השיטה הדינאמית - מעבר לפתרון הבעיות הממוקדות, שיטה זו עוזרת למטופל להבין מהיכן נוצרו ההתנהגויות או המחשבות השונות. דבר זה עוזר לו להבין את מקור הבעיה, ובאופן זה גם לפתור אותה.
  • השיטה הנרטיבית - שדרכה לומדים את הסיפור שאנו מספרים על חיינו, ומשנים דרכו את האמונות שלנו.
  • ועוד מגוון שיטות.

הטיפול יהיה יעיל ואפקטיבי יותר ככל שההירתמות של המטופל לתהליך תהיה גדולה יותר. בצורה זו, קל יותר לפתוח דברים משמעותיים בחדר הטיפולים. דבר זה גורם לכך שמעבר לידע שמועבר בין המטפל למטופל, נבנה קשר כן, דיסקרטי ופתוח, שהוא דבר בסיסי וחשוב מאוד להצלחת כל תהליך.

רבים שואלים מתי עליהם ללכת לטיפול. התשובה, כמובן, אינה חד משמעית, אבל בהחלט אפשר לומר שאם התפקוד היומיומי נפגע כתוצאה מחרדה, מדיכאון, או מכל גורם אחר, מומלץ לפנות לאיש מקצוע מוסמך ולקבל טיפול יסודי.

במסגרת הטיפול הפסיכותרפי, מלבד הטיפול הפרטני, קיים גם טיפול משפחתי. הרבה פעמים הוא חלק אינטגראלי מהתהליך - כמו במסגרת טיפול בהפרעות אישיות, ששם המשפחה עוברת הדרכה איך להתנהל במצבים כאלה, וכן הדרכות הורים שקיימות במסגרת טיפול בילדים ונוער, שבמסגרתן ההורים מתודרכים איך להתנהל עם הילד / המתבגר.

 

התחום מעניין אותך?

אם תמיד אומרים לך שכיף לדבר איתך, אם אתה מרגיש שאתה יודע להקשיב, שאתה אוהב לעזור, שאתה מצליח להכיל את השני - אולי זה הייעוד שלך. בוא תעשה את הצעד הראשון בדרך לקחת את מה שאתה עושה ממילא, ולהפוך אותו למקצוע.

אנו פותחים בפניכם צוהר לעולם הטיפול.

הידברות, בשיתוף עם ביה"ס "הישגים" של הרב אייל אונגר, מביאים עד אליכם קורס פסיכותרפיה ללימוד הבסיס של תורת הנפש והטיפול. בקורס תלמדו על זהות האדם; האמונות הבסיסיות שנמצאות אצלנו ומנתבות את מעשינו - ואיך משנים אותן; מהם עיוותי המחשבה שקיימים אצלנו; איך מטפלים בחרדות, בטראומות, בכעסים, במחשבות טורדניות ובדאגות; איך מעלים את הדימוי העצמי והביטחון; איך מתנהגים באסרטיביות ונתמודד עם הלחץ החברתי; איך מפתחים גישה חיובית לחיים; ואיך מפתחים את תכונות האדם המצליח.

בקורס תתנסו במגוון שיטות, ותפתחו צוהר לעולם הטיפול.

הלימודים מתקיימים בזום, וחלקם יתקיים באופן פרונטלי.

הקורס מיועד לגברים ולנשים, בהפרדה.

מס' המקומות מוגבל!

לפרטים נוספים התקשרו עכשיו 073-2221280, או במייל- nafshi@htv.co.il

תגיות:נפשבריאותפסיכותרפיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה