חדשות יהדות

חידון השבת העולמי חוזר – הפעם מרחוק

חידון השבת העולמי מתחדש גם השנה, במתכונת שונה מהרגיל – במקום המעמד הפומבי, חידון בטלפון ובזום. הזדרזו להירשם

  • כ"ג כסלו התשפ"א
אא

כאשר נהרג יוסף סגרון, בנו של ר' משה סגרון, בתאונת דרכים בערב שבת לפני כ-14 שנים, הרגיש ר' משה סגרון שרק השבת, שנכנסה שעתיים לאחר קבורת בנו, נתנה לו את הכוחות להתמודד עם האסון שהתרחש עליו. באותו יום קשה, ביקש ר' משה מבני ביתו למחות את הדמעות מעל פניהם, ולקבל את השבת – כפי שראוי לקבל מלכה.

לעילוי נשמת בנו, הקים ר' משה לאחר מכן את הארגון "שמחת משה רבנו", במסגרתו נערך, מאז ועד היום, חידון הלכות שבת לתלמידים מבתי ספר ותלמודי תורה בכל רחבי הארץ.

בימים כתיקונם, נערך החידון במעמד פומבי גדול בבנייני האומה בירושלים, בז' באדר, יום הילולת משה רבנו. אלא שהשנה, נגיף הקורונה שיבש את ההתנהלות הרגילה, והחידון ייערך במתכונת שונה ומיוחדת. במקום חידון אחד – ייערכו שני חידונים, כך שכל אחד יוכל להשתתף בצורה שמתאימה לו: ביום רביעי, ה' באדר תשפ"א (17.2.21), יתקיים חידון טלפוני, ואילו למחרת, יום חמישי ו' באדר (18.2.21) יתקיים חידון בזום.

 

פנייה ישירה למנהלי בתי הספר ותלמודי התורה

כשאדם מן השורה, שלא עוסק בחינוך, ירצה ללמד הלכות שבת, ולהעביר את הנושא של קדושת השבת לדורות הבאים, הוא יכול לעשות זאת רק עם ילדיו ועם משפחתו המורחבת. לכמה ילדים כבר יגיע? אך אצלך, המנהל, מדובר במספר רב של ילדים, בלעה"ר, ובמחזורים חדשים מדי שנה בשנה.

בתורה הקדושה נצטווינו שכאשר יוצאים למלחמה, יצאו "אלף למטה אלף למטה". פירושם של דברים, שעל כל חייל – יש חייל כנגדו שעוסק בתורה. והנה כותב לנו דוד המלך ע"ה בתהילים "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז להשבית אויב ומתנקם", שכידוע, כוחם של תשב"ר הוא שבהבל פיהם מתקיים העולם, ורק הם יכולים לעמוד נגד אובי ישראל הקמים עלינו להשמידנו. לכן דווקא אתה, שברשותך נמצאים תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא, אתה הוא הממונה עליהם כמו רמטכ"ל האחראי על ביטחון המדינה.

כשהקב"ה חיפש ערבים בזמן מתן תורה, לא מצא ערבים טובים כתינוקות של בית רבן. לכן אם הנך רוצה להיקרא "רמטכ"ל רוחני" טוב, אתה מוזמן להצטרף אל ארגון "שמחת משה רבנו". בכך תראה שהשליחות שקבלת משמים מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

ר' משה סגרון פונה אליכם, מנהלים יקרים, בקריאת קודש נרגשת: אם בית ספרכם לא זכה עדיין להיות חלק ושותף בחידון השבת העולמי השנתי – זה הזמן להצטרף, כעת, עם פתיחת שנת הלימודים. בואו והצטרפו גם אתם אל מעגל המפעל הגדול והקדוש לזכות הילולת משה רבנו ע"ה. אחר כך תוכלו להעיד על גודל המהפך שהדבר יגרום בבית הספר – כפי שכבר מעידים על כך כל המוסדות שהצטרפו למהפכה הגדולה.

אנחנו דור משופע! לא חסר לנו דבר, אולי אפילו סובלים מעודף... מה חסר לנו כדי להגיע אל האושר? התשובה פשוטה: בתוך השפע, חסרה הברכה. והשבת היא מקור הברכה. "לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה".

 

איך מתכוננים לחידון?

את ההכנה לחידון וההוראות לקראתו ניתן לקבל במספר הטלפון 077-5364007, או במספר 079-9413120, או באתר האינטרנט של החידון, www.hidonshabat.co.il. במהלך החודשים הקרובים ניתן יהיה ללמוד, להקשיב לשיעורים וגם לענות על שאלות ולצבור נקודות.

בתאריכי החידון, יוכלו כל הנרשמים להשתתף בחידון בשידור חי, בטלפון או בזום, בו זמנית עם מאות ואלפי ילדים מכל רחבי הארץ. הזוכה במקום הראשון בחידון יזכה בפרסים בשווי 1,000 ₪, והזוכים במקום השני והשלישי יזכו בפרסים בשווי 500 ₪ ו-300 ₪, בהתאמה.

בתפילה שיזכה אותנו ה' לקיים את החידון במעמד הגדול בבנייני האומה כפי שהיה כל השנים.

הירשמו כעת לחידון השבת במספר 077-5364007 או 079-9413120, או מלאו את טופס ההרשמה באתר: www.hidonshabat.co.il

תגיות:חידוןחידון השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה