חדשות בריאות

בניגוד להנחיות: איקאה פתחה את החנויות במתכונת מצומצמת

מהרשת נמסר, כי החנויות נפתחו על פי תקנות הממשלה: "נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו, על פי כל ההנחיות". בכיר במשרד הבריאות: "אם כל אחד יעשה דין לעצמו – נגיע לאנרכיה"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:39)

רשת איקאה הודיעה הבוקר (ראשון), כי פתחה את סניפיה במתכונת מצומצמת, וזאת בניגוד להנחיות. פקחים של עיריית ראשון לציון הגיעו לסניף של הרשת העיר, רשמו לו קנס של 5,000 שקלים, והזהירו את הלקוחות כי הם שוהים במקום בניגוד לחוק.

מרשת הריהוט השבדית נמסר כי "חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו, על פי כל ההנחיות".

בכיר במשרד הבריאות הגיב בחריפות על פתיחת החנויות של איקאה: "אם כל אחד יעשה דין לעצמו – נגיע לאנרכיה", אמר ל"מעריב". "זו לא הפעם הראשונה שהרשתות הגדולות מאיימות, אנחנו בפתחו של גל תחלואה שלישי והמשטרה חייבת לקחת כאן פיקוד. אם זה לא יקרה – אני לא אתפלא אם גם בעלי האולמות יעשו דין לעצמם".

כזכור, לפני כחודש הודיעה איקאה על כוונתה לפתוח את סניפיה במתכונת חלקית. ברשת טענו בתחילה, כי הכוונה היא לפתוח רק את המחלקות המוכרות מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, הממוקמות בקומה התחתונה של הסניפים, וכי צעד זה מגובה משפטית וקיבל את האישורים הנדרשים מאיקאה העולמית. בהמשך, לאחר שבמשרד הבריאות הביעו התנגדות למהלך, חזרה בה איקאה מהמהלך.

בצל העלייה בנתוני התחלואה, קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים לישיבה ראשונה מזה כשבועיים. לקראת הישיבה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי משרדו לא ידרוש להטיל סגר מלא בחנוכה אולם יתבע שלא להמשיך בפתיחת הקניונים.

הפיילוט לפתיחת הקניונים, שכלל 15 קניונים, יסתיים הלילה בחצות. בריאיון לכאן ב', הגדיר לוי את תוצאותיו כ"מעורבות" והוסיף: "לא נביא המלצה לסגר מלא בחג החנוכה, אבל אנחנו גם לא חושבים שזה נכון לפתוח עוד הזדמנויות לעוד התקהלויות שיכולות להדביק. אנו בתחלואה לא גבוהה, אך היא מאוד עולה ויכולה לזנק פתאום בקצב שיהיה קשה להתמודד איתו".

באשר לחזרתם הבוקר ללימודים של כיתות ז'-ט', אמר לוי: "לשמחתי, לא ראינו עד כה תחלואה גבוהה מאוד בבתי הספר. אנחנו בודקים גם את המורים – התחלואה אצלם בסביבות 2.5%". הוא ציין, כי ההחלטה להחזיר את מערכת החינוך היא החלטה ערכית.

מנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי מקדם ההדבקה (R) ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.24. שמונה יישובים, שהיו עד כה ירוקים במודל הרמזור, הצטרפו לרשימת היישובים הצהובים: תל אביב, רחובות, אילת, בית שמש, אור יהודה, באר יעקב, יקנעם עילית ופוריידיס. שישה יישובים הפכו מצהובים לכתומים: ג'דידה מכר, דיר אל-אסד, טורעאן, טירת הכרמל, כאבול ונשר. מנגד, אכסאל האדומה הפכה לכתומה, ועכו, כפר כמא ובאקה אל-ג'רביה שהיו צהובות הפכו לירוקות. נכון להבוקר, 25 יישובים מוגדרים אדומים, 39 כתומים, 75 צהובים ו-1,123 ירוקים.

תגיות:איקאהמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה