חדשות בריאות

הבוקר: תלמידי ז’-ט’ חזרו לבתי הספר

לאחר חודשים של למידה מרחוק, חזרו כיתות ז'-ט' לבתי הספר במתווה לימודים חלקי. במהלך חופשת החנוכה יופעלו "בתי ספר של החגים" בגני הילדים ובכיתות א'-ב' למשך חמישה ימים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

לאחר חודשים של ישיבה בבית ולמידה מרחוק, חזרו הבוקר (ראשון) כ-345 אלף תלמידי כיתות ז'-ט' לספסל הלימודים ביישובים הירוקים והצהובים, בהם התחלואה נמוכה. בכך הושלם המהלך ההדרגתי להחזרת כלל התלמידים למוסדות החינוך, אם כי מדובר בלימודים חלקיים בלבד.

בדומה לכיתות י'-י"ב, שחזרו ללימודים לפני שבוע, המתווה שגיבש משרד החינוך עבור כיתות ז'-ט' כולל למידה של לפחות יומיים בשבוע בבתי הספר, כאשר ביתר הימים ימשיכו התלמידים ללמוד מהבית. הלמידה בכיתות תתנהל בקפסולות של עד 20 תלמידים. ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח, אולם רק במסגרת הקבוצות הקבועות ובהתאם להנחיות. טיולים חד יומיים יוכלו להתקיים עם מדריך, חובש ומאבטח.

עוד קובע המתווה, כי התלמידים יוכלו לעבור בין שתי קפסולות בלבד, והמורים יוכלו ללמד בארבע קבוצות לכל היותר. מוסדות החינוך נדרשים לשמור על הנחיות משרד הבריאות, הכוללות עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור הכיתות, וכן שמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים.

כזכור, כיתות ה'-ו' חזרו לפני כשבועיים ללימודים פרונטליים במוסדות החינוך, לשלושה ימים בשבוע לפחות. התלמידים בכיתות ג'-ד' לומדים חמישה ימים בשבוע במסגרת של קפסולות, ואילו כיתות א'-ב' לומדות בהרכב מלא חמישה ימים בשבוע.

על פי הסיכום אליו הגיעו שרי האוצר והחינוך ויו"ר השלטון המקומי, במהלך חופשת החנוכה יופעלו "בתי הספר של החגים" למשך חמישה ימים. התוכנית תחול על גני הילדים וכיתות א'-ב' בלבד – בגנים מהשעה 07:30 ועד 13:00, ובכיתות א'-ב בין השעות 08:00-13:00. השתתפות ההורים בתשלום תיקבע על פי אשכולות למ"ס של היישוב בו הם מתגוררים: אשכולות למ"ס 1 עד 4 (הנמוכים ביותר) לא יידרשו לשלם כלל; אשכולות למ"ס 5 עד 7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות; ואשכולות למ"ס 8 עד 10 ישלמו סכום של 30 שקל עבור יום פעילות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 986 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם ב-25,308 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). שיעור הבדיקות החיוביות רשם זינוק – מ-2.5% שלשום ל-3.9%. מצבם של 311 חולים מוגדר קשה, ביניהם 101 מונשמים. מניין הנפטרים עומד על 2,909.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה