חדשות בריאות

איקאה דחתה את פתיחת הסניפים ב-24 שעות

לאחר שאתמול הודיעה כי תפתח את סניפיה במתכונת חלקית, ונתקלה בהתנגדות משרד הבריאות, הודיעה רשת איקאה על דחיית הפתיחה ב-24 שעות: "רוצים להסביר למשרד הבריאות בירושלים את צדקת החברה"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רשת איקאה, שהודיעה אתמול (שלישי) כי תפתח את סניפיה במתכונת חלקית החל מהיום, חזרה בה. לאחר שבמשרד הבריאות הביעו התנגדות נחרצת למהלך, מסרה החברה כי היא דוחה את הפתיחה ב-24 שעות, וזאת לדבריה "מתוך רצון להסביר למשרד הבריאות בירושלים את צדקת החברה".

באיקאה אמרו אתמול כי בכוונת החברה לפתוח רק את המחלקות המוכרות מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, הממוקמות בקומה התחתונה של הסניפים. לטענתם, צעד זה מגובה משפטית וקיבל את האישורים הנדרשים מאיקאה העולמית: "הדבר ישרת את הציבור, זאת בשל המרחבים הגדולים של החנות שיאפשרו לציבור לערוך קניות בבטחה". עוד הוסיפו, כי המדינה העניקה אישור דומה לרשתות המיועדות לתחזוקת הבית, ביניהן אייס והום סנטר.

במשרד הבריאות מיהרו להבהיר, כי איקאה לא קיבלה אישור לפתיחת הסניפים: "עמדת המשרד היא כי חנות רהיטים, ובכלל זה איקאה, אינה מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית". 

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הבהיר הבוקר כי במידה וסניפי איקאה ייפתחו בניגוד לחוק – המשטרה תפעל למתן דוחות, ו"במידה ותהיה הפרה חוזרת – גם תסגור את העסק". בריאיון לחדשות הבוקר בערוץ 12, הוסיף אוחנה: "לא נאפשר הפצה של תחלואה לעיני כל. יש אווירת סוף קורונה, וזו הסכנה".

תגיות:איקאהמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה