חדשות בארץ

הותרו לפרסום שמות ההרוגים בהתרסקות המטוס בדרום

רב-סרן (מיל') איתי זיידן מקיבוץ שובל וליהוא בן-בסה מראשון לציון נהרגו בהתרסקות מטוס האימונים בדרום. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות התאונה הקטלנית

רב-סרן איתי זיידן ורב-טוראי ליהוא בן-בסה ז"ל (תמונות: דובר צה"ל)רב-סרן איתי זיידן ורב-טוראי ליהוא בן-בסה ז"ל (תמונות: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 22:25)

רב-סרן (מיל') איתי זיידן ז"ל, בן 42 מקיבוץ שובל, ורב-טוראי ליהוא בן-בסה ז"ל, בן 19 מראשון לציון, הם שני ההרוגים בהתרסקות מטוס האימונים של חיל האוויר בדרום הארץ, כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. בן-בסה הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

דובר צה"ל מסר, כי הודעות נמסרו למשפחותיהם של שני ההרוגים: "צה"ל משתתף בצער המשפחות, וימשיך ללוותן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו למשפחות האבלות: "אני מביע צער עמוק על אובדנם של קצין חיל האוויר במילואים, רב-סרן איתי זיידן ז"ל ופרח הטיס מבית הספר לטיסה רב-טוראי ליהוא בן-בסה ז"ל, שנספו בתאונת המטוס היום. בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחותיהם ביגונם הכבד".

זיידן, טייס קרב מנוסה של מטוס F-16, השתחרר בתקופה האחרונה משירות קבע ושירת כמדריך טיסה. בן-בסה היה פרח טיס בשלב המכין של קורס הטיס. השניים יצאו מבסיס חצרים לטיסת אימון במטוס מדגם סנונית של בית הספר לטיסה. המטוס התרסק ועלה בלהבות בסביבות השעה 11:30 סמוך לרהט. כוחות חילוץ והצלה צבאיים ואזרחיים, שהוזנקו לזירה, נאלצו לקבוע את מותם של השניים.

מהתחקיר הראשוני עולה, כי מסלול הטיסה נעשה בנתיב קבוע המתבצע במהלך האימונים, וכי לא התקבל דיווח כל שהוא מצוות המטוס. תאונה קטלנית דומה במסגרת אימונים אירעה בשנת 2008, כאשר מדריך טיסה וחניכו נהרגו בהתרסקות מטוס צוקית.

בשלב זה לא ברור האם ההתרסקות נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית או מטעות אנוש. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. הוא החליט, בנוסף, על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר עד להודעה חדשה.

תגיות:חיל האווירתאונת אימונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה