חדשות בריאות

דיווח: מאות אלפי חיסונים של פייזר יגיעו לישראל בחודש הבא

על פי הדיווח בחדשות 12, אם החיסון של חברת פייזר יקבל את האישורים הנדרשים, בין 200 ל-500 אלף חיסונים צפויים להגיע לישראל עד סוף 2020

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

יישומו של ההסכם בין ישראל וחברת פייזר לאספקת חיסונים נגד קורונה צפוי להתחיל כבר במהלך החודש הבא, זאת במידה והחיסון יקבל את האישורים הנדרשים ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). כך דיווח הערב (שני) יואב אבן בחדשות 12.

כזכור, במסגרת ההסכם תספק פייזר לישראל שמונה מיליון חיסונים המיועדים לחיסונם של ארבעה מיליון אזרחים. על פי הידיעה, בין 200 ל-500 אלף מנות צפויים להגיע לארץ עוד לפני סוף שנת 2020. חיסונים אלו מיועדים, בראש ובראשונה, לחיסון הצוותים הרפואיים. גורם בכיר במשרד הבריאות הביע שביעות רצון מהאפשרות להגעה מוקדמת של כמות חיסונים גדולה שכזו. לדבריו, יהיה בכך כדי לסייע להתמודדות עם המגפה בחודשי החורף.

חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה הודיעה הבוקר (שני), כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה מגיע עד לרמת יעילות של 90%. על פי ההודעה, החיסון אותו פיתחה החברה יחד עם אוניברסיטת אוקספורד נמצא יעיל ברמה גבוהה זו כאשר ניתן במינון של חצי מנה וכעבור כחודש ניתנה מנה נוספת. לקבוצת משתתפים אחרת בניסוי ניתנו שתי מנות מלאות בהפרש של חודש לפחות, ובמקרים אלו אובחנה יעילות פחותה שהסתכמה ב-62%. שקלול של שני הניסויים העניק לחיסון יעילות ממוצעת של 70%. בין 23 אלף משתתפי הניסוי לא נצפו תופעות לוואי משמעותיות, וכן לא אובחנו מקרים של תחלואת קורונה קשה או אשפוז כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בחברה ציינו, כי הם ממשיכים בניתוח ובעיבוד נתוני הניסוי. בעקבות התוצאות, אסטרהזניקה מתכוונת להגיש בקרוב בקשה לאישור חירום של החיסון מהרשויות הרגולטוריות ברחבי העולם.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעו חברות פייזר ומודרנה על יעילות של כ-95% בחיסונים שפיתחו נגד הקורונה. הנתונים שסיפקה אסטרהזניקה אומנם נמוכים יותר, אולם החיסון שלה זול בהרבה, קל יותר לאחסון, והפצתו לרחבי העולם תהיה פשוטה יותר. ביום שישי האחרון הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי הושגו הבנות עם החברה לרכישת כעשרה מיליון חיסונים המיועדים לחיסונם של כחמישה מיליון אזרחים. החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגפה. האספקה הראשונית צפויה להגיע לארץ במחצית הראשונה של שנת 2021, בכפוף לאישורי הרשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב (שני), כי אתמול אובחנו 749 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות הסתכם ב-33,209 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן הסתכם ב-2.3% – ירידה לעומת השיעור שלשום, שעמד על 2.8%.

8,489 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 531 מאושפזים בבתי חולים. 296 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 115 מונשמים. מצבם של 83 חולים מוגדר קשה.

מפרוץ המגפה, אובחנו בארץ 329,823 נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 2,810.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה