חדשות בארץ

פומפאו: מוצרים מיישובי יו"ש יסומנו בארה"ב כ"תוצרת ישראל"

מזכיר המדינה היוצא של ארצות הברית, מייק פומפאו, הגיע לביקור ראשון מסוגו ביהודה ושומרון והודיע על שינוי דרמטי במדיניות האמריקנית, לפיו מוצרים מההתיישבות באזור יסומנו כתוצרת ישראלית

פומפאו (צילום: מנחם כהנא, פול)פומפאו (צילום: מנחם כהנא, פול)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, הגיע בצהריים (חמישי) לביקור ביקב פסגות שבאזור התעשייה שער בנימין – ביקור היסטורי, ראשון מסוגו, של שר חוץ אמריקני ביהודה ושומרון. במהלך הביקור הודיע פומפאו על שינוי דרמטי במדיניות האמריקנית, לפיו ארצות הברית תסמן מוצרים המגיעים מההתיישבות ביהודה ושומרון בכיתוב "תוצרת ישראל" (made in Israel). בתום ביקורו בבנימין, המריא פומפאו במסוק לרמת הגולן. כזכור, במרץ 2019, הכיר ממשל טראמפ בריבונותה של ישראל על הגולן.

בנובמבר 2019 הצהיר פומפאו בשם הממשל האמריקני, כי היישובים הישראלים ביהודה ושומרון אינם מנוגדים לחוק הבינלאומי. על פי הודעתו הנוכחית, מוצרים המגיעים משטחי C, בהם ממוקמת ההתיישבות, יסומנו בארצות הברית כתוצרת ישראלית. מוצרים המיוצרים בשטחי A ו-B ימשיכו להיות מוגדרים כ"תוצרת הגדה המערבית". בנוסף, מוצרים המיובאים מרצועת עזה יתויגו כ"תוצרת עזה".

מוקדם יותר היום, הכריז פומפאו – במהלך הצהרה משותפת לתקשורת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר פגישתם – כי ארצות הברית תכיר בתנועת ה-BDS, הקוראת להחרים את ישראל, כתנועה אנטישמית. "אני יודע שעבורכם זה מובן מאליו", אמר לראש הממשלה. "אנחנו ננקוט בצעדים מיידיים לזהות ארגונים שעוסקים בפעילות שנאה של BDS ונסיר את התמיכה הממשלתית מהם. זה הזמן הנכון לכך".

במהלך הביקור ביקב פסגות, הוענק לפומפאו מטבע עתיק שנמצא במערות גידול יין ועליו כתב עברי קדום. בנוסף, נתנו לו מארחיו העתקים של ההצהרות החשובות בהיסטוריה של העם היהודי: הצהרת כורש, הצהרת בלפור וההצהרה של פומפאו עצמו על עמדת הממשל האמריקני כלפי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר כי "הביקור הוא אות למחויבות ולידידות בין ההתיישבות לבין ידידיה של ישראל בארצות הברית ובממשל האמריקני. אנחנו מודים לממשל על עמידתו לצד טובתה של מדינת ישראל, העם היהודי וארץ הקודש".

בהצהרה המשותפת עם פומפאו, פתח נתניהו את דבריו בהבעת תודה לממשל טראמפ: "בארבע השנים האחרונות, הברית בין ישראל וארצות הברית הגיעה לגבהים חסרי תקדים", הצהיר. "הודות לנשיא טראמפ, ארצות הברית הכירה כירושלים כבירת ישראל והעבירה אליה את שגרירותה. הודות לנשיא טראמפ, ארצות הברית הכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן, נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את טרוריסט-העל קאסם סולימאני".

"הודות לנשיא טראמפ, ארצות הברית הציעה את התוכנית הריאליסטית הראשונה לשלום בין ישראל והפלסטינים, והודות לו ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן. ישראל אסירת תודה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה על מנת לחזק אותה ולקדם שלום. ישראל אסירת תודה לך, מייק, על תמיכתך הבלתי מעורערת".

ראש הממשלה הוסיף והודה על התמיכה הנחרצת של הממשל היוצא בישראל במוסדות האו"ם ועל קמפיין הלחץ שהפעיל נגד איראן: "קבעתם את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמדינה נורמלית. העריצים של טהראן אינם ראויים לקבל פטורים".

מזכיר המדינה האמריקני, שהגיע לביקור פרידה אחרון בישראל במסגרת תפקידו, אמר כי דן עם נתניהו באמצעים להגן על האזור מפני המשטר האיראני: "איראן היא תומכת הטרור הגדולה בעולם. ישראל מספקת תמיכה לקמפיין הלחץ שלנו נגדה, שאין לנו כוונה להפחיתו. אנחנו עומדים לצד העם האיראני נגד הפגיעה של המשטר בו. אנו רוצים שלום וביטחון לכל האזור ולישראל. ההסכמים שהשגנו בשבועות האחרונים מקנים תקווה חדשה שישראלים ופלסטינים יכולים לסיים את הסכסוך".

תגיות:ארצות הבריתיהודה ושומרוןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה