חדשות בארץ

ביקור היסטורי: שר החוץ של בחריין נחת בישראל

שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, ייוועד למפגש משולש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. במהלך הביקור ייחתם הסכם תעופה בין ישראל ובחריין

אשכנזי וא-זיאני בנתב"ג, היום (צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)אשכנזי וא-זיאני בנתב"ג, היום (צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)
אא

שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, נחת הבוקר (רביעי) בישראל בראש משלחת ממשלתית – ביקור בחרייני רשמי ראשון בישראל. אל המשלחת, שהגיעה בטיסה ישירה ממנאמה בירת בחריין, הצטרפה גם משלחת מטעם הממשל האמריקני, בראשותו של אבי ברקוביץ', שליחו המיוחד לאזור של הנשיא היוצא דונלד טראמפ.

במהלך הביקור ייוועד א-זיאני למפגש פסגה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שהגיע לביקור פרידה אישי בארץ.

שר החוץ גבי אשכנזי קיבל את פניהם של א-זיאני ושאר חברי המשלחת הבחריינית, עם נחיתתם בנתב"ג. א-זיאני ייפגש בצהריים עם הנשיא ראובן ריבלין בבית הנשיא בירושלים. בנוסף למפגש המשולש עם נתניהו ופומפאו, צפויות לו פגישות אישיות בנפרד עם ראש הממשלה ועם אשכנזי. במהלך ביקורה של המשלחת מבחריין, ייחתם הסכם תעופה בין שתי המדינות.

בישיבתה השבועית ביום ראשון, אישררה הממשלה את הסכם השלום עם בחריין, וזאת לאחר שבשבוע שעבר הוא אושר בכנסת ברוב גדול. בתום דיון ממושך, בו השתתפו כ-80 דוברים, הצביעו 62 חברי כנסת בעד אישור ההסכם מול 14 מתנגדים, חברי הרשימה המשותפת. לא היו נמנעים.

בנאומו במליאה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "השלום המשולש עם האמירויות, עם בחריין והנורמליזציה עם סודאן, לא נפלו עלינו סתם כך. הוא בא לא רק כתוצאה מרצף המגעים הדיפלומטיים והביטחוניים שקיימנו במשך שנים ארוכות – הוא בא משינוי מדיניות". הוא רמז כי הסכמים נוספים יבואו בהמשך: "ישראל החזקה מקרבת אליה מדינות ערביות אחרות, ביניהן כאלה שעדיין לא נתנו פומבי לנורמליזציה הנרקמת בינינו. אבל אני מבקש לומר לכם שניצני הנורמליזציה כבר שם, בהמתנה ללבלוב. אם נמשיך במדיניות שהתווינו – אני משוכנע שהפריחה תיראה גם מעל פני השטח ויהיו עוד מדינות שיצטרפו רשמית למעגל השלום. המעגל הזה יתרחב, ועמו היציבות והשגשוג. יחד נעמוד כחומה בצורה מול האסלאם הקיצוני בהובלת איראן".

נתניהו הדגיש כי "הגישה הזאת הוכיחה את עצמה, בניגוד לגישה הישנה שהקנתה כל תזוזה – ולו הקטנה ביותר – בהסכמה הפלסטינית. הווטו הפלסטיני פשוט תקע את השלום. מאז הצהרת בלפור ועד היום, הפלסטינים מסרבים להכיר בזכות קיומה של מדינת הלאום של העם היהודי בארץ ישראל. הם דורשים נסיגות לקווי 67', עקירת רבבות ישראלים מבתיהם, הצפת ישראל בפליטים, חלוקת ירושלים ועוד דרישות שאף ממשלה אחראית בישראל לא תוכל להסכים להם. אם נהיה תלויים בסרבנות הפלסטינית להרחבת השלום – ניאלץ לחכות עוד שנים ארוכות. אבל אני מאמין, שדווקא הסכמי השלום עם העולם הערבי יכולים להוביל להתפכחות של הפלסטינים, וייתכן שכתוצאה מכך יוותרו על הדרישות הקיצוניות שלהם שפירושן המעשי היא השמדת ישראל. רק כך תיסלל סוף סוף הדרך לשלום אמיתי".

תגיות:בחרייןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה