חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם ביידן: "סיכמו להיפגש בזמן הקרוב"

ראש הממשלה שוחח עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, לראשונה מאז ניצח בבחירות את הנשיא היוצא, דונלד טראמפ. השניים הדגישו את הצורך "להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארצות הברית לישראל". הנשיא ראובן ריבלין שוחח אף הוא עם ביידן: "אין לנו ספק, שתחת הנהגתך ארצות הברית מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל"

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, לראשונה מאז הבחירות בהן ניצח את הנשיא היוצא, דונלד טראמפ. בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הייתה זו "שיחה חמה, בה חזר ביידן על מחויבותו העמוקה למדינת ישראל ולביטחונה. ראש הממשלה נתניהו אמר, שהקשר המיוחד בין ישראל לארצות הברית הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה".

בלשכת ראש הממשלה אמרו, כי "השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב כדי לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק, וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארצות הברית לישראל".

מוקדם יותר הערב, דווח כי הנשיא ראובן ריבלין שוחח היום עם ביידן, בירך אותו על היבחרו לנשיא ארצות הברית וביקש להעביר את איחוליו גם לסגנית הנבחרת, קמלה האריס.

"כחבר וותיק של מדינת ישראל אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל לפוליטיקה המפלגתית", אמר ריבלין לנשיא האמריקני הנבחר. "אין לנו ספק, שתחת הנהגתך ארצות הברית מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

ריבלין הוסיף, כי "לארצות הברית אין בת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל כפי שהוכחנו לאורך השנים". עוד ציין, כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר "לבניית גשרים נוספים ותקווה לאזור, כפי שהביאו הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה". הנשיא אמר, כי שמח לקבל את פניו של ביידן בעת ביקורו בירושלים ב-2016 כסגן הנשיא בממשל אובמה: "אשמח לקבל את פניך פה בירושלים כשתגיע לבקר כנשיא".

תגיות:ראובן ריבליןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה