חדשות כלכלה

התאוששות: המשק צמח ברבעון השלישי ב-8.4%

לאחר ירידה חדה בתוצר המקומי הגולמי במהלך הרבעון השני, בעקבות מגבלות הקורונה, נרשמה ברבעון השלישי צמיחה בסך של 37.9% בחישוב שנתי

מפעל לייצור מסכות בשדרות (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)מפעל לייצור מסכות בשדרות (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום (שני) נתונים, מהם עולה כי ברבעון השלישי של השנה צמח המשק הישראלי ב-8.4% לעומת הרבעון שקדם לו. בחישוב שנתי, ובניכוי ההשפעות העונתיות, מדובר בזינוק של 37.9% בתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) לעומת הרבעון הקודם, וזאת לאחר ירידה חדה שנרשמה ברבעון השני בשל מגבלות הקורונה שהוטלו על המשק.

(קרדיט: למ''ס)(קרדיט: למ''ס)

עוד עולה מהנתונים, כי בהשוואה למדינות אחרות, ההתאוששות שנרשמה בתמ"ג הישראלי ברבעון השלישי בסך של 8.4% עלתה על זו של שוודיה (4.3%), ארצות הברית (7.4%) וגרמניה (8.2%). התאוששות גדולה יותר נרשמה בקנדה (10%), בלגיה (10.7%), אוסטריה (11.1%), איטליה (16.1%), ספרד (16.7%) וצרפת (18.2%).

(קרדיט: למ''ס)(קרדיט: למ''ס)

בלמ"ס ציינו, כי "העלייה החדה בתוצר המקומי הגולמי ברבעון השלישי של 2020 באה בעקבות ההתכווצות המשמעותית במשק ברבעון השני של השנה. השפעת המגבלות שהוטלו בשל משבר הקורונה הייתה גדולה בצורה משמעותית ברבעון השני מאשר ברבעון השלישי, ומכאן ההתאוששות של המשק ברבעון השלישי יחסית לרבעון הקודם". סיכום שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2020 מלמד, כי התוצר המקומי הגולמי ירד ב-3% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 – עדות להשפעתו המצטברת של המשבר.

תגיות:נגיף הקורונהתמ"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה