חדשות בריאות

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ללא החלטות

ישיבת קבינט הקורונה, שהתכנסה לדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר ובהטלת מגבלות נוספות, התפזרה ללא הכרעות. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נקבל את ההחלטות בצורה שקולה ואחראית"

נתניהו (צילום מסך, לע"מ)נתניהו (צילום מסך, לע"מ)
אא

קבינט הקורונה, שהתכנס בצהריים (ראשון) לדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר ובהטלת מגבלות נוספות, התפזר הערב מבלי לקבל החלטות. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ואת גורמי המקצוע "לגבש עד מחר הצעות נוספות למגבלות כדי שנוכל להמשיך ולפתוח את הכלכלה והחינוך באופן אחראי". עוד נמסר, כי נתניהו ושר הביטחון בני גנץ יקיימו מחר התייעצות ויביאו הצעת החלטה לקבינט הקורונה: "ראש הממשלה אמר שיש לקבל את ההחלטות בצורה שקולה ואחראית".

ראש הממשלה הבהיר בישיבה, כי לא יוטל עוצר לילי ברחבי הארץ. ההצעה, שהועלתה על ידי המל"ל, זכתה להתנגדות הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. גם במשטרה הבהירו, כי מדובר ברעיון שהאפקטיביות שלו נמוכה.

בדיון עלו אפשרויות אחרות להטלת מגבלות, שימנעו את עליית מקדם ההדבקה (R), ביניהן האפשרות לסגור את המסחר מהשעה 19:00 – הצעה שנתקלה בהתנגדותו של שר האוצר ישראל כ"ץ. נתניהו הגיב בקריאה לכ"ץ להביא הצעה אחרת להורדת ה-R. ממונה הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, הציע להטיל עוצר לילי על עשר ערים כתומות וסגר מלא על שש ערים אדומות, זאת בנוסף להגדלת  הקנסות.

באשר למערכת החינוך, בישיבה הביעו שרים את דעתם כי יש להחזיר כיתות נוספות למעגל הלימודים בבתי הספר. שר החינוך יואב גלנט הציג נתונים, מהם עולה כי התחלואה בקרב גני הילדים וכיתות א'-ד' לא הובילה לעלייה משמעותית בתחלואה. הוא קרא לקבל החלטה על החזרת מערכת החינוך לפעילות מיידית.

במהלך הדיון, מסר נתניהו הצהרה לציבור: "אנחנו בעיצומו של דיון חשוב ומעמיק בקבינט הקורונה. אני רוצה לוודא שאנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, בהסכמה רחבה ככל האפשר, כדי לאפשר לנו לפתוח את הכלכלה ואת החינוך מבלי לסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל. אנחנו הורדנו את התחלואה לאחת הרמות הנמוכות במערב, ואני לא מתכוון לוותר על זה בהינף יד. אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל".

נתניהו, הערב (וידיאו: לע"מ)

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה