חדשות בריאות

נתניהו: "הוסר המכשול האחרון – נתחיל לקבל חיסונים בינואר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, כי בעקבות שיחותיו עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלה, הוסר "המכשול האחרון" לחתימת החוזה לאספקת חיסונים לישראל: "נקבל את החיסונים הללו כמו המדינות המובילות בעולם"

אא

נתניהו, הערב (וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי), בתום ישיבת קבינט הקורונה, להתפתחויות בנוגע למשא ומתן שמנהלת ישראל עם חברת פייזר לרכישת החיסון שהיא מפתחת נגד נגיף הקורונה.

"דיווחתי היום בקבינט הקורונה ששוחחתי אמש בשנית עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה", פתח נתניהו. "הסרנו יחד עם היועצים המשפטיים של שני הצדדים את המכשול האחרון בפני חתימת חוזה עם חברת פייזר וישראל, לאספקת חיסונים לישראל".

"אנחנו נקבל את החיסונים הללו כמו המדינות המובילות בעולם", הצהיר ראש הממשלה. "זה יתחיל בינואר, זה ילך ויגדל מחודש לחודש. ואנחנו פועלים, ואני פועל, להביא חיסונים גם ממקורות אחרים. כמה שיותר – יותר טוב".

נתניהו הדגיש, עם זאת, כי "כיוון שזה ייקח זמן בכל העולם – אנחנו צריכים לשמור על הכללים. אני עומד על כך, שהיציאה מהמגבלות תיעשה בצורה מדורגת ואחראית. אני רוצה לפתוח את הכלכלה, את המסחר ואת כל שאר הדברים לא פחות מאחרים, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה באחריות, כי אחרת פשוט נחזור בחזרה למקום שהיינו".

"אנחנו היום במקום טוב מאוד, הרבה מדינות היו רוצות להתחלף איתנו – גם בחיסונים וגם בשוטף. כי רמת התחלואה שלנו יותר נמוכה מאירופה, ואנחנו צריכים לשמור על זה שם. לכן הפתיחה תיעשה בצורה כזו – כאשר אנחנו פותחים משהו אנחנו גורעים משהו, כדי לצמצם את סכנת התחלואה".

"ביקשתי היום, שיציעו לי תוכנית מסודרת של הרחבת הערים האדומות בצורה כזאת שזה יאפשר לנו לפתוח את יתר המדינה, ואנחנו בודקים גם אפשרויות אחרות. נעשה את זה בצורה אחראית כדי לשמור על החיים והבריאות שלכם, אזרחי ישראל, וגם לאפשר כלכלה וחינוך. בעזרת השם נצליח".

בסיום דבריו הודה נתניהו לפרויקטור הקורונה היוצא, שסיים היום את תפקידו: "אני רוצה להודות לרוני גמזו על השירות המסור שהוא נתן למדינת ישראל, בזמנים לא קלים, ואני רוצה גם לאחל למחליפו נחמן אש הצלחה בתפקיד – תפקיד קשה".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה