חדשות בארץ

עין לא נותרה יבשה: ברית מילה במחלקת הטיפול הנמרץ

יולדת הגיעה לסכנת חיים, בעקבות רעלת היריון, שבאורח נדיר הופיעה מספר ימים לאחר לידה. לאחר שהתאוששה בנס, נערכה ברית המילה של הרך הנולד בסמוך למיטתה, במחלקת טיפול נמרץ

  • כ"ב חשון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברית מילה מרגשת במיוחד התקיימה בסוף השבוע האחרון, במיקום המפתיע: מחלקת טיפול נמרץ בבית החולם בילינסון, בסמוך למיטת אימו של הרך הנולד.

רעות, 28, תושבת אריאל, ילדה לפני שבוע וחצי את בנה השני. הלידה עברה בשלום, והיא שוחררה לביתה. יומיים לאחר השחרור החלה רעות לחוש ברע, והיא הובהלה לבית החולים, עם קשיים משמעותיים בנשימה.

3 בדיקות קורונה שנעשו לה יצאו שליליות לנגיף, ובינתיים חלה הידרדרות משמעותית במצבה. רעות אושפזה במחלקת טיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת.

בדיוק יום לפני ברית המילה, התעוררה רעות והועברה למחלקת טיפול נמרץ לב. את ברית המילה ביקשה המשפחה לקיים בבית הכנסת של בית החולים, אך הרופאים, שחששו שרעות תתרגש יותר מדי, סירבו לאשר לה לקום מהמיטה. כפתרון, נערכה ברית המילה בתוככי המחלקה, בסמוך למיטתה של רעות.

הרופאים אבחנו כי רעות סובלת מפגיעה בשריר הלב, בעקבות רעלת הריון לאחר הלידה. מדובר בתופעה נדירה יחסית. בשיחה ל'חדשות 12' הסבירה ד"ר קטיה אורבין, מנהלת השירות לטיפול נמרץ-לב במערך הקרדיולוגי בבית החולים בילינסון, כי "לעתים נדירות מופיעה רעלת הריון לאחר הלידה, שמתבטאת בקוצר נשימה חריף ובלחץ דם גבוה. רעות הייתה בקבוצת סיכון לכך, מכיוון שסבלה מסכרת הריון, אך בכל זאת מדובר במקרה חריג. לא היה פשוט לאפשר את הברית בעקבות מגבלות הקורונה, אבל היה לנו חשוב לסייע לה. לא בכל יום אישה לאחר לידה מגיעה לסכנת חיים"

 

מדוע עושים ברית מילה, והאם צריך לחשוש למול בימי הקורונה? הרב זמיר כהן עם כל התשובות:

 

 

ברית מילה בצל הקורונה: 9 תשובות על השאלות המציקות

מדוע מכאיבים לתינוק בן 8 ימים?

מרגש: ברית מילה סודית בלב אזור עוין

 

תגיות:לידהברית מילההריוןיולדתרעלת הריוןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה