חדשות בארץ

ישראל במו"מ מתקדם עם פייזר לרכישת החיסון לקורונה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר לגלי צה"ל כי ישראל נמצאת עם חברת התרופות האמריקנית "בקשרים לקראת חתימה" על הסכם לרכישת החיסון לקורונה. בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר, כי ייתכן וניתן יהיה להתחיל בשיווק החיסון כבר במרץ 2021

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

גורמים בישראל אמרו הערב (שני), כי ישראל מקיימת משא ומתן מתקדם עם חברת התרופות פייזר לרכישת החיסון נגד קורונה שפותח על ידה בשיתוף עם החברה הגרמנית ביונטק. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אישר את הדברים: "אנחנו בקשרים עם פייזר לקראת חתימה", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

מוקדם יותר היום, הודיעו פייזר וביונטק על תוצאות ביניים חיוביות בשלב השלישי של הניסוי הקליני, מהן עולה כי החיסון נמצא יעיל ביותר מ-90% מהמקרים. בנוסף, לא דווח עד כה על תופעות לוואי משמעותיות בקרב כ-43,500 המתנדבים שהשתתפו בניסוי. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר כי החיסון יהיה זמין לכל אזרחי ארצות הברית ללא עלות. בשבועות הקרובים פייזר צפויה להגיש למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בקשה לקבלת אישור חירום לשימוש בחיסון.

כדי לחסוך זמן, שתי החברות החלו כבר בייצור החיסון עוד בטרם הוכחו יעילותו ובטיחותו. הן צופות, כי יוכלו לייצר כ-50 מיליון מנות חיסון עד סוף השנה. מנות אלו יוכלו לספק הגנה ל-25 מיליון בני אדם, שכן בחיסון זה נדרשות שתי זריקות. בשנת 2021 צפויות החברות לייצר כ-1.3 מיליארד מנות חיסון.

ארגון הבריאות העולמי קידם בברכה את הודעתן של פייזר וביונטק. ברוס איילווארד, בכיר בארגון, אמר כי "יש עדיין עבודה רבה לעשות", אולם לדבריו מדובר ב"תוצאות חיוביות מאוד". הוא הוסיף, כי ייתכן וניתן יהיה להתחיל בשיווק של החיסון כבר בחודש מרץ 2021. בשלב הראשון יינתן החיסון למי שמשתייכים לקבוצות סיכון.

נשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך אף הוא על ההודעה ואמר כי מדובר ב"חדשות נהדרות". עם זאת, הוא הוסיף כי "חשוב להבין שהמאבק נגד הקורונה עדיין רחוק מסיום. יעברו עוד חודשים רבים עד שהחיסון יופץ באופן נרחב בארצות הברית". הוא הדגיש, כי "האמריקנים יצטרכו להסתמך על עטיית מסכות, ריחוק חברתי, שטיפת ידיים ואמצעים אחרים שילוו אותם לתוך שנת 2021".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על התוצאות המעודדות מהניסוי: "היום זהו יום מאוד חשוב במאבק העולמי בקורונה. חברת פייזר הודיעה שיש יעילות של 90% בחיסון שהם פיתחו. להערכתי גם כמה חברות אחרות מתקדמות ליעד זה. גם אנחנו מתקדמים בחיסון שלנו, זה עוד ייקח זמן".

"אבל דבר אחד ברור", הוסיף נתניהו. "לא רחוק היום – זה לא עוד שנים, זה עוד חודשים – שיהיו חיסונים שהם יהיו זמינים לאוכלוסיית העולם. היעד שלי כרגע הוא לעשות דבר אחד – להביא חיסונים לכם אזרחי ישראל, ואנחנו נעשה את זה. זה אומר שהסוף נראה בעין. אמרתי לפני ימים אחדים שאני רואה את האור בקצה המנהרה, אני חושב שהקטר כבר יוצא מהמנהרה".

"אז בואו נשתף פעולה, נשמור כרגע על רמת תחלואה נמוכה. בואו לא נגבה מחירים יקרים מדי בחיי אדם ובבריאותכם. אנחנו יכולים בשיתוף פעולה לשמור על הבריאות ועל הכלכלה עד החיסונים – והם יגיעו", סיכם נתניהו.

נתניהו (וידאו: עומר מירון, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

תגיות:חיסוןארגון הבריאות העולמינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה