חדשות בארץ

דיווח: גנץ דורש מחברי הכנסת של כחול לבן לעבור פוליגרף

על פי הדיווח בחדשות 12, יו"ר כחול לבן דורש מחברי סיעתו לעבור בדיקת פוליגרף, וזאת בעקבות הדלפות מישיבה סגורה, בה צוטט כמי שאמר שהוא מבין שלא יזכה לממש את הסכם הרוטציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, דורש מחבריו לסיעה לעבור בדיקת פוליגרף, וזאת בעקבות התבטאות שלו שדלפה מישיבה סגורה בה אמר כי הוא "מבין" שלא יזכה לממש את הסכם הרוטציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך דיווחה הבוקר (שלישי) דפנה ליאל בחדשות 12.

חברי הכנסת של "חוסן לישראל" (כחול לבן ללא אנשי מפלגת העבודה ודרך ארץ) נפגשו שלשום בביתו של גנץ כדי לדון במשבר מול הליכוד. בישיבה התגלעו חילוקי דעות עמוקים בין שתי גישות. שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, המובילים את הגישה הלוחמנית, סבורים כי יש לממש את האולטימטום שהוצב לנתניהו להעברת תקציב 2021 ולהוביל כבר עכשיו את המערכת הפוליטית לבחירות. גנץ מוביל קו פשרני יותר, שמוכן לתת הזדמנות נוספת לפתרון המשבר.

על פי הדיווח אמש בחדשות 12, גנץ אמר בישיבה לחבריו: "אני מבין שלא אקבל את הרוטציה, ואני לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה. אני לא אאמין". עם זאת, הוא הבהיר כי בשלב זה אינו מוכן 'לשבור את הכלים', ומעדיף לתת אורכה נוספת כדי למצות את המגעים: "אני רוצה ממשלה מתפקדת. אם אמצא את הדרך נישאר בממשלה, ואם לא – אני מוכן לשלם בכיסא שלי". השרים חילי טרופר ועומר ינקלביץ' הביעו תמיכה בקו של גנץ.

מנגד, אשכנזי טען בישיבה כי "אם נכנעים על התקציב – אין כחול לבן. אני באתי להיות חלק מהאלטרנטיבה. אני מבין שהוא בחיים לא ייתן רוטציה לבני. ולכן צריך לפרק עכשיו".

בתגובה לדברים שפורסמו בשמו של גנץ, מסרו בליכוד כי "זה לא הזמן לפילוגים. ראש הממשלה קורא לכחול לבן להמשיך לעבוד יחד כדי להשאיר את התחלואה נמוכה, לפתוח את המשק באחריות ולסייע כלכלית לאזרחי ישראל. זה לא הזמן לפוליטיקה".

תגיות:בני גנץכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה