דמויות ביהדות

מדוע פרץ מרן הרב שטיינמן בבכי? גם אתם תופתעו

"לפרוס את מפת השולחן כבר ביום חמישי בלילה", "ערב שבת נראה כמו ערב יום כיפור": מקבץ הנהגות נפלאות של מרן הרב שטיינמן זצ"ל, לכבוד שבת קודש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בביתו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל נהגו לפרוס את מפת השבת על השולחן כבר ביום חמישי בלילה, ולהשאיר אותה עד יום ראשון בבוקר.

הגר"צ שטיינברג סיפר כי באחת השנים הגיע הרב שטיינמן למסור בבאר שבע שיחה על רוממות השבת. השיחה נמסרה ביום חמישי, ולמחרתה סיפר אחד השומעים כי כבר באותו ערב, אחרי הדרשה, הוא ערך את שולחן השבת בביתו בשל חביבות המצווה. כשסופר על כך לרב שטיינמן, הוא פרץ בבכי של התרגשות. (מוסף שבת קודש, יתד נאמן, יתרו תשע"ד)

עוד מספר הרב שטיינברג כי כאשר היה מגיע אל מרן הרב שטיינמן בימי שישי, היה הרב נותן לו מעטפות להניח בתיבת הדואר. הרב שטיינמן היה מדגיש כי יש להניח את המכתבים בתיבת הדואר רק לאחר השעה 12:30, כיוון שכך לא ייווצר חשש שהמכתבים יישלחו בשבת, כיוון שהדואר עובד בימי שישי רק עד השעה 12:00.

מרן הרב שטיינמן סיפר ששמע שה"חידושי הרי"ם" שאל את המשרתת שעבדה בביתו של בעל ה"נועם אלימלך", איך נראה היה ערב שבת קודש בביתו של ה"נועם אלימלך"? השיבה המשרתת: "כמו ערב יום כיפור". (הגרד"מ יונגרמן, "להבין ולהשכיל שבת".)

הרב שטיינמן היה מקפיד להחליף לכבוד שבת את כל בגדיו, אפילו כיפה ונעליים, וכן היתה לו מגבעת וחליפה מיוחדים לשבת. זאת על פי האמור ב"משנה ברורה" סימן רס"ב סק"ה. גם כאשר טס הרב שטיינמן לחוץ לארץ, הקפיד באריזת הדברים להכניס את כל בגדי השבת, כפי שרגיל להחליף את כל בגדיו ממש מכף רגל עד ראש, כמבואר בהלכה.

באחת הפעמים היה הרב שטיינמן מוטרד. כאשר שאלו נכדו מה קרה, אמר לו הרב בשברון לב: "עברתי עבירה ואני צריך תשובה. הרי יש הלכה שצריך למשמש בכיסו בערב שבת, אמנם אני יש לי בגדים נפרדים לשבת לכן איני צריך לבדוק, אבל השבוע לבשתי פעם אחת את הבגדים באמצע השבוע וממילא נתחייבתי לבדוק ולא בדקתי". זאת למרות שלא היה אף חפץ מוקצה בכיס,

הרב זמיר כהן - למה השבת חשובה יותר מיום כיפור?

 

רבים רואים בשבת יום שבו אסור להם לעשות דברים שהם אוהבים. כיצד נרגיל אותם לאהוב את השבת? הרב זמיר כהן בקטע מרתק. צפו:

 

הרב ברוך רוזנבלום - מה שכרו של המענג את השבת?

 

הרב זמיר כהן – רוצה ברכה בכסף? כך תעשה זאת:

באיזו שעה בשבוע מתכפרים לנו עוונותינו?

עצות לשולחן שבת נפלא

מסכים שהכול אמת, אבל לשמור שבת? לא מסוגל

תגיות:דמויות ביהדותמרן הרב שטיינמן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה