חדשות בריאות

כ"ץ נגד משרד הבריאות: "תוספת של 6 מיליארד שקלים – בלתי סבירה"

ברקע המחלוקת על מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ב', טען שר האוצר ישראל כ"ץ כי התוכנית שהציג משרד הבריאות אינה סבירה ומנוגדת לסיכומים קודמים: "מקווה שיתאפשר להחזיר מיד את תלמידי כיתות א'-ב' ממתכונת החצי-חצי ללימודים מלאים"

כ"ץ (צילום: פלאש 90)כ"ץ (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף הבוקר (שני) את משרד הבריאות, ברקע המחלוקת על מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ב'. "הניסיון של משרד הבריאות לשנות את כללי הלימוד בכיתות א'-ב', בניגוד לסיכומים הקודמים שלפיהם נפתחה שנת הלימודים, ולדרוש תוספת 6 מיליארד שקלים בנוסף על 4.2 מיליארד שכבר הוקצו למערכת החינוך לצרכי מוגנות, בהתאם לדרישות שר הבריאות ומערכת הבריאות – הוא בלתי סביר באופן קיצוני, ודינו להידחות", כתב בפייסבוק.

"דרישה זו אינה מגובה גם בשום מחקר אמיתי שמראה שיש שוני בהיקף התחלואה בין גילאי 6-0, שפועלים באופן רגיל, לבין גילאי 8-6", הוסיף כ"ץ. "מעבר לכך, מערכת החינוך לדבריה אינה ערוכה להפעלה מיידית של שינוי מהסוג הזה, ודורשת זמן היערכות של חמישה שבועות מרגע אישור התקציב, דבר שמשמעותו דחייה של חודשיים נוספים בחזרת תלמידי כיתות א'-ב' ללימודים".

השר ציין, כי "גם מרכז השלטון המקומי מתנגד לשינוי וקורא לאפשר את חזרת כיתות א'-ב' ללימודים בהקדם בהתאם לכללים שנקבעו, וכך גם רוב חברי קבינט הקורונה. בתוך מספר ימים יתקבלו ממצאי התחלואה בקרב ילדי הגנים, ואני מקווה שיאפשרו להחזיר מיד את תלמידי כיתות א'-ב' ממתכונת החצי-חצי ללימודים מלאים, כולל מערכת הצהרונים וההזנה".

כזכור, בתום דיון סוער אישר אמש קבינט הקורונה כי הלימודים בכיתות א'-ד' יחודשו ביום ראשון הבא, בכפוף לעמידה במדדי התחלואה, וזאת במסגרת שלב ההקלות השני בתוכנית היציאה מהסגר. על פי ההחלטה שהתקבלה, כיתות ג'-ד' – שפתחו את שנת הלימודים בקפסולות – יחזרו ללימודים מלאים במתווה זה. כיתות' א'-ב' ילמדו לסירוגין בקבוצות מפוצלות, בהתאם לתנאי משרד הבריאות. מתכונת פתיחתן בהמשך תסוכם לאחר ניתוח השפעות החזרה לגני הילדים. על שר החינוך הוטל לגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים אלו.

תגיות:ישראל כ"ץמערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה