סיפורים אישיים

יהודה בארקן ז"ל: "יש לי תחושה שאחרי הקורונה - הרבה אנשים יתחזקו"

לפני חודשים אחדים התראיין השחקן יהודה בארקן לכבוד יום הולדתו ה-75, ואמר על הקורונה כמה דברים משמעותיים ביותר מפרספקטיבה אמונית

אא

לפני חודשים אחדים, לכבוד יום הולדתו ה-75, התראיין יהודה בארקן ז"ל ל"ווינט" - שם אמר כמה וכמה דברים מרתקים ביותר על הקורונה, מפרספקטיבה אמונית. 

לשאלה כיצד הוא מתמודד עם הקורונה השיב בארקן ואמר כי "כולם יושבים בבית. אחד רואה טלוויזיה ואחר לומד תורה עם רבו דרך הטלפון. כל אחד ודרכו שלו. יש לי שני רבנים - הרב שוורץ והרב שינפלד, שאנחנו לומדים את פרשת השבוע ואת הדברים שמסביב, ומנסים לנתח האם הקורונה זה יד אלוקים. יש לי הרגשה שאחרי שמשבר הקורונה יחלוף - הרבה אנשים יתחזקו". 

בנקודה זו נשאל בארקן מדוע הוא סבור כך, ואמר כי "אחד הדברים שאתה לומד בשיעורי התורה זו השגחה עליונה, ויש דבר כזה שנקרא אצבע אלוקים. קח את מכת כינים במצרים. כינה זה פיל ליד הקורונה, לכן אתה מבין שבורא עולם נותן לכל העולם להבין, לכל אלה שעושים שרירים ומדברים על פצצות ואטומים - שהכל קשקוש. אם בורא עולם רוצה להראות מי הוא שליט העולם, הוא שולח חיידק אחד קטן. ותראה איזה בלאגן זה יוצר בעולם. זו תפיסת העולם שלי. ככל שהטייקון יותר גדול וככל שיש לך יותר כוח ואתה שולט במשק הישראלי, כשבורא עולם רוצה, אתה קורס ונופל. לכן אחד הדברים החשובים זה לבוא ולהתמתן, לא ללכת עם ראש מורם יותר מדי. רק אדון עולם קובע. אחד הדברים שכל יהודי צריך לדעת זה שהכול בידי שמיים, חוץ מיראת שמיים".

בארקן גם התייחס לאותם שאינם מאמינים ואומרים - איפה בורא עולם. "להבנתי בלבד, כשיש בעיה, בורא עולם לא מוציא את היהודים. גם היהודים אמרו 'בוא ניסע בשבת, בוא נפתח את המרכולים בשבת'. זה היהודים עשו את זה. אבל גאם כאיש מאממין יש חובה עלינו ונשמרתם לנפשותיכם. זו הפעם הראשונה שסוגרים בתי כנסת, ולמה? כדי שהחיידק לא יעבור בתפילה. עם כל זה שאנחנו יהודים, זה סוג של חורבן קטן. בתי הכנסת ריקים - זה לא סתם".

תגיות:התחזקותיהודה ברקןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה