חדשות בארץ

ישיר למנאמה: ישראל ובחריין חתמו על הסכם תעופה

על פי ההסכם שהושג בין שתי המדינות, הן יוכלו להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה ונתב"ג. שרת התחבורה מירי רגב: "זריקת מרץ ועידוד לעתיד התעופה, התיירות והסחר"

מנאמה (צילום: שאטרסטוק)מנאמה (צילום: שאטרסטוק)
אא

יומיים לאחר שישראל חתמה על הסכם תעופה היסטורי עם איחוד האמירויות, הודיעה שרת התחבורה מירי רגב על הסכם תעופה נוסף שנחתם היום (חמישי) בין רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ובחריין.

ההסכם החדש מאפשר לישראל ובחריין להפעיל עד 14 טיסות נוסעים ישירות בשבוע בין מנאמה לנתב"ג. עוד סוכם על הפעלה בלתי מוגבלת של טיסות בין בחריין לנמל התעופה רמון שליד אילת. בנוסף לכך, תתאפשר הפעלה של עד חמש טיסות מטען שבועיות בין המדינות. הטיסות יחלו כבר בשבועות הקרובים.

"ההסכם מעניק זריקת מרץ ועידוד לעתיד התעופה, התיירות והסחר", מסרה רגב. "הסכם השלום אותו הוביל ראש הממשלה פותח יעדים חדשים ומרתקים עבור הציבור הישראלי. אין לי ספק שההסכם עם בחריין, שנחתם יומיים בלבד לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות, יביא את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים. הציבור הישראלי יזכה ליהנות בעתיד מקווי אקספרס, שיובילו את הישראלים מנתב"ג לאבו דאבי ובחריין בתוך כשלוש שעות בלבד".

שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף: "הסכם התעופה שנחתם היום מול בחריין הוא נדבך חשוב נוסף ביחסי השלום והנורמליזציה בינינו. מדובר בשותפות בין שווים שתביא לתחילתו של גל פריחה עסקי, כלכלי ותיירותי, קידום הנכסיות של ישראל, הצגת פניה היפות וידנו המושטת לשלום בינינו למדינות האזור".

הסכמי התעופה עם בחריין ואיחוד האמירויות נחתמו במסגרת הנורמליזציה ביחסים עמן. במהלך ביקורה שלשום של משלחת מאיחוד האמירויות בישראל, נחתמו ארבעה הסכמים לשיתוף פעולה בילטרלי בתחומי מדע וטכנולוגיה, הגנה על השקעות ותעופה. הסכם התעופה יאפשר 28 טיסות נוסעים שבועיות בקווים שבין נתב"ג לאבו דאבי ודובאי, טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון, ועשר טיסות מטען שבועיות בין שתי המדינות. הטיסות צפויות להתחיל בתוך מספר שבועות. הסכם נוסף שנחתם יקנה לאזרחי ישראל והאמירויות פטור מאשרת כניסה במעבר ביניהן – הסכם ראשון מסוגו של ישראל עם מדינה ערבית.

תגיות:טיסותמשרד התחבורהמירי רגבבחרייןגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה