ונשמרתם

מחקר חדש טוען: תינוקות שותים בכל יום מיליוני חלקיקי פלסטיק מבקבוק החלב

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת טריניטי באירלנד טוען כי תינוקות צורכים מדי יום מיליוני חלקיקי פלסטיק, שמשתחררים לאחר עקירת הבקבוקים - היישר אל החלב שלהם. היות ואי אפשר שלא לטהר את הבקבוקים, אלו הטיפים שלהם להימנע מבעיה זו

אא

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת טריניטי באירלנד טוען כי תינוקות צורכים מדי יום מיליוני חלקיקי פלסטיק, שמשתחררים לאחר עקירת הבקבוקים - היישר אל החלב שלהם. 

המחקר, שהתפרסם בכתב העת Nature Food, בדק עשרה סוגי בקבוקי תינוקות שנמכרים ברשת האמזון ומשווקים בעולם כולו ואת ההשפעות של הסטריליזציה עליהם. 

כמו שהורים רבים יודעים, הליך הסטריליזציה מומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) ובמהלכו הבקבוקים נשטפים היטב בעזרת מים רותחים, זאת היות והתהליך הזה משמיד את החיידקים. 

 

לא לחמם את בקבוק החלב שכבר הוכן במכשירי המיקרוגל

בבקבוקים ומוצצים מסוימים, נדרש אף תהליך עיקור שבו מכניסים את הבקבוקים לסיר גדול עם מים ומחממים אותם למשך כחמש דקות. הליך העיקור מרחיק את האבנית מהבקבוקים, מיד לאחר השטיפה במים וסבון. 

אלא שהחוקרים בעצם גילו כי לאחר הליך הסטריליזציה משתחרר מהבקבוקים החומר שממנו הם עשויים - פוליפרופילן, שהוא החומר השכיח ביותר בעולם בתחום ייצור הבקבוקים והאחסון. "גילינו שבמהלך העיקור של הבקבוקים משתחררים פנימה בין 1.3 ל-16.2 מיליון חלקיקי מיקרו-פלסטיק לליטר, שעוברים בחלקם אל התמ"ל (תערובת מזון לתינוקות).

אז מה עושים? החוקרים הגיעו למסקנה שיש להרתיח את המים מראש בכלי שלא עשוי מפלסטיק (למשל סיר) ולתת לבקבוקים להתקרר בתוך המים הרותחים. לאחר מכן צריכים לשטוף את הבקבוקים באמצעות מים סטריליים, ולחזור על הפעולה שלוש פעמים. כמו כן, הם ממליצים להורים שלא לחמם את בקבוק החלב שכבר הוכן במכשירי המיקרוגל ולהימנע ממזיגת הפורמולה לבקבוק ובו מים חמים. "עדיף שתכינו את הפורמולה בכלי שאינו כלי פלסטיק, תמתינו מעט לקירור של החלב ורק אז תמזגו אותו לבקבוק הפלסטיק", מסכמים החוקרים. 

תגיות:פלסטיקבקבוקחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה